Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Skleněná brčka do každé kabelky. Kateřina podniká, aby zachránila přírodu
vložila 17.6.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Skleněná brčka do každé kabelky. Kateřina podniká, aby zachránila přírodu

Zákazy jednorázových plastů nejsou jen ranou pro malé děti nebo fast foody, ale také podnikatelskou příležitostí. Chytila se jí i Kateřina Lenochová s Markem Mlnaříkem. Nabídli skleněná brčka s hravým jménem Steeblo, která můžete nosit v kabelce a mýt v myčce a vytáhnout vždycky, když byste jinak museli použít brčka plastová.

„Plastová brčka jsou nejvýraznějším symbolem zla, které pácháme na životním prostředí. Jejich spotřeba je celosvětově velmi vysoká, což jsme s přítelem poznali při našich cestách, například v USA nebo Dominikánské republice. Víme tedy, že pro mnoho lidí, restaurací nebo kaváren je velmi těžké se jich vzdát,“ začíná své vyprávění Kateřina Lenochová, vášnivá cestovatelka, která řadu let pomáhala cizincům se stěhováním do České republiky. Své práci už ale nemohla dát více, rozhodla se tedy začít podnikat.

To bylo loni, firma vznikla v březnu a hned na začátku narazila Katka na podnikatelskou soutěž T-Mobile Rozjezdy a rozhodla se zkusit štěstí. „Přišli jsme si hlavně pro inspiraci a nové informace důležité pro začínající podnikatele. To, že jsme zvítězili, pro nás bylo nečekané. Je to skvělý pocit zjistit, že naší myšlence věří i ostatní.“  

Bez nich to neumíme

Byla by samozřejmě možnost vynechat brčka úplně, ale zdá se, že kavárny, ani řetězce se jich vzdát nechtějí. Místo toho hledají přírodě ohleduplnější alternativy. „Některé drinky se brčkem lépe pijí, navíc v nich slámka vypadá stylově, ať už je z jakéhokoliv materiálu.“ Katka krom rovných trubiček do laté a smoothie nabízí i uzounké a také nalomené brčko, které plastové brčko připomíná úplně nejvíce. „To je teď nejoblíbenější. Inspirovali jsme se u plastových brček. Líbilo se nám, jak jsou zahnutá a vroubkatá, dobře se z nich pije. Je skvělé i pro děti, protože nemusí naklánět skleničku, když pijí.“

V tuhle chvíli skleněná brčka kupují lidé, které zajímají trendy a ochrana životního prostředí. Pořád je ještě ale dost těch, kteří o nich ještě neslyšeli. „Když jsme podnikání rozjížděli, naší ideou bylo (a stále je) šířit trend, aby si lidé nosili své brčko stále s sebou, stejně jako si dnes nosí plátěné tašky na nákupy nebo kelímky na kávu. V Asii si lidé nosí s sebou do restaurací vlastní čínské hůlky. Tak proč by si nechtěli nosit vlastní brčko?“ 

Sklo je ideál

Skleněná brčka jsou ideální náhradou. Sklo neovlivňuje chuť nápoje, nevadí mu horké, ani ledové, kyselé džusy, ani šlehačka, je zdravotně nezávadné. Zároveň se dobře omývá, je průhledné, takže je v něm vidět jak nápoj, tak i případné nečistoty. A pokud v něm zbytky zaschnou, necháte je odmočit a vyčistíte kartáčkem z balení, jako jiné nádobí.

Kateřinina brčka vyrábí sklárna v Železném Brodě z borosilikátového skla nejvyšší kvality. A tak jeho výrobou podporuje českou tradici. Zároveň se nemusíte bát, že podlehne oblíbenému dětskému sportu – kousání brček. „Nejde to. Věřte mi, zkoušeli jsme to "na vlastní zuby". Navíc i vaše dítě, když zjistí, že se do brčka kousat nedá, tak do něj kousat přestane.

Podnikání v páru

Momentálně stojí za Steeblem hlavně Katka, Marek má ještě zaměstnání. Přesto mají jasně rozdělené zodpovědnosti. „S partnerem jsme se rozhodli podnikat právě proto, že jsme chtěli být více spolu. Snili jsme o tom, že nebudeme muset chodit každý do jiné práce, že budeme moc pracovat na nějakém společném projektu. Věříme, že to náš vztah utužuje. Každý pár by měl společně něco tvořit, aby se vztah rozvíjel. My tvoříme náš vlastní business.“ Čekají tedy jen na to, až se firma rozjede naplno, aby mohli být spolu každý den.

I když by firma měla jednou uživit celou rodinu, včetně kočky Valentýny a miminka, které je zrovna na cestě, ze Steebla se nemá stát velkotovárna. „Chceme, aby lidé nosili naše brčka u sebe a v kavárně je vytahovali s pýchou.“ Pokud se přeci jen stane, že brčka přestanou být trendy, nabídnou jiné ekologické produkty. Kateřina u brček neskončí.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také