Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Mít kuráž znamená i znát svoji cenu, připomíná manažerka obchodu s lokálním designem
vložila 1.5.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Mít kuráž znamená i znát svoji cenu, připomíná manažerka obchodu s lokálním designem

"Stihne práci za tři," říkají o Elišce Soukupové kolegové. Vede obchod s designem od českých a slovenských autorů na pražské Letné Kuráž. Stará se o e-shop, skladové hospodářství, sociální sítě a zákaznický servis. A v rozhovoru pro Podnikavou ženu popisuje i to, kde dělají začínající tvůrkyně nejčastěji chybu. Jeslti tenhle obchod neznáte, určitě se podívejte na jeho stránky. Ať už chcete vybrat něco pro sebe nebo potěšit někoho blízkého, tady si určitě vyberete. 

 

Jaká je hlavní myšlenka vašeho obchodu?

Od samého počátku byla hlavní myšlenkou podpora českých a slovenských autorů, které se snažíme dostat do povědomí širší veřejnosti. Pro nás je důležité heslo "nakupuj lokálně" a šíříme myšlenku, že tento koncept má smysl, je dlouhodobě udržitelný a zároveň tyto výrobky mohou být dostupné.

Snažíte se kolem sebe budovat komunitu, jak a koho do ní zvete?

Samozřejmě v dnešní době je pro všechny výhodnější sdružovat se do komunit, ať už jde o výše zmíněnou lokálnost při nákupech nebo o vytvoření a udržení silného týmu "na place". My se vždy snažíme dávat důraz na důvěru mezi námi a značkami, které prodáváme. A vycházím z jednoduchého předpokladu, že když my a značky si věříme, tak nám zase  budou věřit zákazníci, že jim neprodáváme nic, co bychom si sami nekoupili.

Jak se proměnil trh s designem za posledních deset let?

Určitě se velmi proměnil, ať už jde o větší rozmanitost značek, větší povědomí o českém a slovenském designu nebo větší dostupnost zboží na internetu. Do jisté míry tomu nahrává i větší viditelnost značek a produktů na sociálních sítích. Díky nim mohou značky rychleji reagovat na poptávku a mají také možnost komunikovat se zákazníky autenticky a napřímo. 

Jak těžké je teď zaujmout zákazníky? Je ještě prostor pro nové tvůrce?

Mohlo by se zdát, že zákazníci jsou přesyceni, ale já věřím tomu, že dobrý nápad a design se nikdy neztratí. Přesycenost vidím spíše v tom, že jsme už všichni hodně otupělí všudypřítomnou reklamou. Určitě tu prostor pro nové značky je, jen musí hledat nové a nové způsoby jak zákazníky zaujmout. V současné době je těžké vymýšlet především originální koncepty propagace spíše než originální produkty.

 

Vidíte ještě někde “díru” v nabídce? Chybí tady něco?

Naši tvůrci jsou tak vynalézaví, že jakmile přijdou na něco, co jim osobně chybí, tak to zkrátka vyrobí. Spíš bych nazvala dírou na trhu vzdělávání v cenotvorbě. Často se nám stává, že objevíme něco, co nám v nabídce chybí, ale na spolupráci se nakonec nedohodneme, jelikož na to zkrátka nejsou nastavené ceny. Rozhodně nemluvím o tom, že tlačíme začínající autory s cenami dolů, právě naopak!
Snažíme se jim vždy vysvětlit, že konečnou cenu pro zákazníka je vždy potřeba si pořádně rozmyslet a hlavně se adekvátně ohodnotit za obrovsky vynaloženou práci. Sami autoři se totiž velmi často podhodnocují. Z tohoto důvodu nám možná v nabídce chybí některé produkty, které by u nás měly svého zákazníka. Jednoduše ale nemají promyšlené ceny tak, aby se produkt mohl zařadit i do našeho obchodu. Mít kuráž totiž znamená i znát svoji cenu.

 

Jak se vám daří se zavřeným obchodem, funguje online?

Dnešní doba není jednoduchá pro nikoho, ale my musíme zaklepat, Kuráž nám funguje i on-line. Mnoho zákazníků už nás nezná jako kamennou prodejnu, ale převážně jako e-shop, který je tzv. vždy připraven na cokoliv. I díky tomu se nám podařilo poslední rok fungovat ve velmi podobném režimu jako každý rok. Nedali jsme vlastně zákazníkům moc příležitost na zoufání, jeli jsme na 110% a nejkrásnější na tom nepěkném roce je, že jsme si vlastně se zákazníky pomohli navzájem. My jsme fungovali a přizpůsobili se vždy aktuální situaci a oni nám za odměnu poskytli obrovskou podporu, které si nesmírně každý den vážíme.

 

FOTO: Kuráž, archiv Eliška Soukupová 

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také