O ženách, které dělají to, co milují
Organizování vlastní svatby ji nadchlo, tak si na tom postavila byznys. Jde to i se třemi dětmi
vložila 12.2.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Organizování vlastní svatby ji nadchlo, tak si na tom postavila byznys. Jde to i se třemi dětmi

Jolana Kožíšková vždycky věděla, že by ji bavilo organizovat, nikdy si ale nebyla jistá tím, co by to mělo být. Přišla na to po organizování vlastní svatby před 12 lety, které ji nadchlo. „Pamatuju si, že mě tenkrát hrozně bavilo všechno, co příprava svatby obnášela, od hledání dodavatelů až po adrenalin a radost, kterou jsem prožívala. Řekla jsem si, proč to nezkusit,“ popisuje Jolana svou motivaci.

Původně vystudovala zahradnickou školu, později i obchodní akademii. Pak začala pracovat v obchodě rodičů, kde si poprvé vyzkoušela, co to znamená podnikat. Práce to byla hezká, ale nikterak kreativní a naplňující. Po své vlastní svatbě se tedy vrhla na jiný obor a začala e-shopem se svatebními doplňky a organizováním svateb pod značkou Nejkrásnější svatba.

„Vybudovat si jméno z ničeho je poměrně těžké a nemůžete počítat s tím, že budete mít hned spoustu zákazníků. Na tom, aby přišli, musíte tvrdě pracovat. Já jsem začala svatebním e-shopem, kde jsem nabízela a stále nabízím především různé svatební dekorace. Situace byla tenkrát trochu jiná, lidé si nechávali jen zřídkakdy plánovat svatby od někoho jiného a spíše si půjčovali doplňky. Teď se to otočilo a rádi si nechají naplánovat a zorganizovat celou svatbu,“ vysvětluje Kožíšková.

Když plánuje svatbu, má s některými páry jednu schůzku, někdo potřebuje schůzek i pět nebo třeba deset. Pro Jolanu je velmi důležité, aby se uměla vcítit do druhých a instinktivně vycítila, co potřebují. Víc než jinde tady platí „náš zákazník, náš pán“. Svatba je věc, kterou většina lidí vnímá opravdu emotivně a chtějí ji mít perfektní. „Kolikrát řeším třeba nepatrnou změnu odstínu barvy květin, na svatbě musí klapnout zkrátka úplně všechno. Jsem dekoratérkou, organizátorkou a kolikrát i diplomatkou, když například za snoubence řeším s jejich rozvedenými rodiči uspořádání na svatbě tak, aby nedošlo k hádkám,“ vysvětluje Jolana.

Za velkou výhodu Jolana považuje, že začala podnikat, když byla na mateřské s druhou dcerou, a měla tak nějakou finanční jistotu od státu a nemusela řešit zdravotní a sociální pojištění. Během své podnikatelské kariéry pak porodila ještě třetí dceru. Ani na jednu chvíli přitom podnikání nepřerušila. „Den před porodem třetí dcery jsem ještě běhala po svatebním veletrhu, kde si ze mě dělali legraci, abych neporodila přímo tam. Samozřejmě, že podnikání s malými dětmi je těžké, ale ohromně mi pomohl manžel i rodiče. Maminka byla tehdy po onkologické léčbě a pomáhala mi s holkama, tatínek jezdil pomáhat na svatby a manžel se staral o e-shop a technické zázemí,“ vysvětluje podnikatelka.

Jolana dnes přiznává, že na začátku podnikání ji dost trápila nejistota a nízké sebevědomí. „Pořád jsem si říkala, jestli vůbec můžu dělat za peníze něco, co umí každý. Pak jsem ale zjistila, že neumí. Léta zkušeností mi pak dodala i potřebnou jistotu,“ vypráví dnes. Byznys, ve kterém se pohybuje, je ale velmi nejistý a je zapotřebí skvěle plánovat. „Od června do září máme žně, pak se prakticky až do ledna nikdo neozve. Nastavit cash-flow tak, aby fungovalo, je tedy zcela zásadní,“ uzavírá Jolana.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také