O ženách, které dělají to, co milují
Podnikatelka vymyslela menstruační kalhotky, které zabrání trapným situacím. Hned první týden jich prodala tisíce
vložila 12.5.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Podnikatelka vymyslela menstruační kalhotky, které zabrání trapným situacím. Hned první týden jich prodala tisíce

Linda Šejdová chtěla odjakživa založit vlastní firmu. Pohybovala se v prostředí start-upů, kde potkala i kolegu Tomáše, který šel do podnikání s ní. Rozhodli se vymyslet a začít vyrábět menstruační kalhotky Snuggs, které usnadní život ženám a ušetří přírodu. Rok strávili jejich vývojem, před pár týdny začali se samotným prodejem.

Kolhotky jsou vyrobené z hi-tech materiálů a nanovláken, takže jsou tenoučké, ale zároveň savé a prodyšné a slouží tak jako plnohodnotná náhrada za vložky a tampóny. Jsou pohodlné, vypadají dobře na těle ženy a jsou vypratelné, tedy významně snižují produkci odpadu. Také se mění méně často a odpadá díky nim mnoho stresu a trapných situací. „Mnoho žen nám říká, že se díky kalhotkám cítí sebevědoměji,“ vypráví Šejdová.

Linda s Tomášem podnikají společně

„Menstruační kalhotky nás nadchly. Baví nás jejich vývoj, budování výrobního procesu. Zároveň chceme postavit silnou značku a témat, kterými se chceme zabývat, je několik. Baví nás bourat tabu okolo menstruace, pomáhat ženám cítit se při menstruaci sebevědoměji a obecně přinést na trh s menstruačními produkty něco nového. V oblasti menstruace totiž nedošlo k pořádné inovaci už přes 80 let. Novinky načal až menstruační kalíšek před pár lety,“ upozorňuje mladá podnikatelka.

Na celé podnikání jsou zatím jen ve dvou, takže oba dělají úplně všechno, od vývoje a výroby až po zákaznickou podporu. Jedinou pomocí je několik advisorů, kteří aktivně radí a se kterými mohou probrat další podnikatelské kroky. Linda i Tomáš se právě teď nejvíc těší na zpětnou vazbu od zákaznic. Za první měsíc ostrého provozu se jim podařilo prodat 2500 kusů kalhotek. „Plánovali jsme prodat 100 kusů. Takový masivní zájem nás skoro až vyděsil,“ říká Linda Šejdová s úsměvem. Nyní už se povědomí o kalhotkách šíří především organicky, spokojené zákaznice totiž velmi rády kalhotky doporučí dále.

Kalhotky Snuggs

Na podnikání oba podnikatele nejvíce baví možnost dělat klíčová rozhodnutí a nést za ně plnou odpovědnost. Předchozí zkušenost ze zaměstnání ale i tak považují za naprosto klíčovou. „Role zaměstnance je super v tom, že se člověk učí od kolegů a může si spoustu věcí vyzkoušet. Pokud bychom šli rovnou podnikat, aniž bychom neměli zkušenost ze zaměstnání, vypadalo by to asi dost jinak. A troufám si říci, že hůř,“ vysvětluje podnikatelka a dodává: „V zaměstnání jsme měli všechno jisté, přetrvávala dobrá nálada, nebyli jsme pod takovým tlakem. Podnikání je nekonečná sinusoida období, kdy jste nahoře a kdy úplně dole. A tento nestabilní průběh života je nám vlastnější.“

Během letošního roku chtějí spustit prodej ještě v Berlíně či Londýně a za pět let by chtěli být mezi leadery na trhu v oblasti menstruačních kalhotek v Evropě. „Zatím tu jsou pouze malé startupy, které menstruační kalhotky vyrábí, proto máme šanci patřit mezi největší firmy v oblasti,“ uzavírá Šejdová.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také