Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Nebála se změny a z výkonné ředitelky je pekařka. Její buchty slaví úspěch
vložila 19.2.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Nebála se změny a z výkonné ředitelky je pekařka. Její buchty slaví úspěch

Ještě před rokem byla Monika Mackovíková výkonnou ředitelkou menší firmy, která se zabývá informačními technologiemi a vzděláváním. Loni v zimě se rozhodla pro velkou životní změnu a pustila se do podnikání. Svými tradičními buchtami a koláči konkuruje americkým donutům a cheesecakům. A její výrobky z tradičních a poctivých surovin lidem chutnají.

Odejít z dobře fungující firmy a změnit pracovní prostředí od podlahy není pro každého. Monika do toho šla i s vědomím, že je to velký krok do neznáma. Ale toužila po něm, potřebovala změnu, byla přesycena informačními technologiemi a firemním vzděláváním a také si chtěla dokázat, že se bude umět uživit rukama. „Rozhodně nelituji. Do žádné cizí soukromé firmy bych se už nevrátila,“ vysvětluje Monika.

Další výzva na sebe nenechala dlouho čekat

Netrvalo dlouho, co se ji naskytla nová možnost zkusit něco nového. Přihlásila se do projektu T-Mobile Rozjezdy a dočkala se úspěchu, odnesla si bronzovou příčku. To ale nebylo všechno. Poznala spousta zajímavých lidí a projekt jí pomohl její podnikání dostat mezi lidi a potenciální zákazníky.

I když IT prostředí opustila, pupeční šňůru nepřestřihla. V první řadě může využít spoustu praktických zkušeností a letitou zkušenost z IT prostředí. „Když jsem poprvé stála ve stánku, trochu jsem se styděla, pak jsem si ale uvědomila, že na vlastní kůži provádím průzkum trhu a zpětná vazba se mi dostává takřka okamžitě. Na trhu je to i trochu adrenalin – všímáte si, před jakým stánkem se tvoří fronty, jaký zeje prázdnotou. Moje buchty naštěstí pozornost přitahují. Marketing je důležitý, ale osobní doporučení a pověst u tohoto sortimentu ještě víc,“ vypráví Monika.

Konečně člověk může ve svém podnikání zúročit vše, co se kdy naučil. „Nejde jen o pečení, ale také o marketing, hledání odbytu, jednání se zákazníky a podobně. V každé práci jsem dělala spoustu věcí navíc. Jsem totiž kreativní člověk, nebaví mě jenom tak přežívat, nedá mi to,“ uzavírá.

A právě pánové z IT firem byli jejími prvními zákazníky. Její poctivé buchty doslova milují, ale klientela se ale za rok podnikání značně rozšířila. „Hodně se objednává přes eshop, mezi zákazníky už nejsou jen muži z IT segmentu. Občas prodávám také na trzích a jiných zajímavých akcích,“ dodává Monika.

Chci být hlavně šťastnou ženou

Touha po změně, ale také spokojenosti, štěstí a pocitu, že je člověk sám sobě vlastním pánem. Po tom Monika opravdu toužila. „Teď jsem skutečně spokojená.“ S podnikáním začala poměrně pozdě, a tak se neřadí mezi ty, kteří denně dřou dvacet hodin, nemají čas na rodinu, přátele a na sebe samotné už vůbec ne, vysvětluje Monika.

Naopak se raduje ze získané svobody. Ačkoli říká, že někdy je skutečně třeba zabrat a pokud je mnoho zakázek, peče třeba i do noci, stále se těší především z dobře upečené domácí buchty a spokojeného zákazníka, kterému skutečně chutná, nově i vydařený kurz s dětmi i dospělými. A právě to si Monika přála: mít radost z toho, co dělá.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také