O ženách, které dělají to, co milují
Se šitím neměla žádné zkušenosti a začínala na stroji za pár korun. Dnes vede úspěšnou módní značku
vložila 12.5.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Se šitím neměla žádné zkušenosti a začínala na stroji za pár korun. Dnes vede úspěšnou módní značku

Poprvé začala Petra pracovat s textilem na mateřské téměř před deseti lety, kdy s přítelem pořídili stroj na potisk látek. Jenže pouhý potisk triček přestal Petře brzy stačit a snila o vlastní módní značce. Navzdory tomu, že se šitím neměla žádné zkušenosti, najala švadlenu, koupila šicí stroj z Lidlu a prostě začala. Dnes je její módní značka Buga známá nejen ve Východních Čechách, kde má hned dvě kamenné prodejny.

„Buga je dámská móda vyráběná v Čechách. V posledních letech se ubíráme spíš směrem ženskosti a elegance. Snažíme se, aby oblečení bylo dobře nositelné, kombinovatelné a vhodné pro víc příležitostí. Šaty, které ušijeme, jdou často vzít k lodičkám, ale zároveň vypadají dobře i k teniskám nebo balerínám. Typické jsou pro nás puntíky a proužky. Často vídám v našich šatech dámy na svatbě a pak ve městě s kočárkem. Moje vize je, aby se žena v našich šatech cítila krásně, žensky a pohodlně,“ popisuje svou značku Petra Šindlerová. Buga reprezentuje tzv. slow fashion neboli pomalou módu, která se snaží produkovat oblečení co nejvíce ekologicky a udržitelně. „Naše zákaznice už vědí, že si musí na některé kousky počkat. Šijeme, došíváme a doobjenáváme materiály, které si necháváme vyrábět na zakázku včetně tisků, a to právě proto, abychom 100% věděli, s čím pracujeme a co budou naše zákaznice oblékat," dodává k tomu Šindlerová.

Obchod Buga

K úspěšnému byznysu ale samozřejmě vedla cesta plná pokusů a omylů. Dva roky tvořila se švadlenou v jedné malé místnosti. Postupně otevřela první kamenný obchod a rozjížděla e-shop, ale také se potýkala s finančními ztrátami. Petře navíc hodně vadilo, že musela spoléhat na jednu švadlenu, kterou v té době najímala. Sama totiž nedokázala vložit materiál pod šicí stroj a k dalšímu kroku, naučit se sama šít, zatím neměla odvahu. „Pak mi ze dne na den švadlena odešla a já si po pár dnech tápání a s velkou podporou mého muže řekla, že je čas začít to dělat pořádně. Začala jsem dojíždět do Prahy na kurzy módní tvorby a šití. Postupně jsme přibrali do týmu další tři švadleny. Zvětšili jsme dílnu, začali nakupovat profesionální vybavení a taky jsme s mým mužem začali mnohem více pracovat na marketingu. Buga je z velké části i jeho dílem,“ popisuje rozvoj firmy Šindlerová.

Petra Šindlerová při práci 

Právě manžel je Petře velkou oporou. Společně vychovávají tři dcery, ta nejmladší je přitom teprve miminko. Ráno se tak s manželem domluví, kdo z nich bude s tou nejmenší a kdo pojede do práce, aby to fungovalo. „Rodina a zázemí je základ. Když už se vám zdá, že je všechno blbě a že se vám něco nedaří, tak vás uklidní pocit, že odpoledne zakotvíte v klidu rodiny. Pak jde všechno líp,“ vysvětluje podnikatelka.

Petře se podařilo prorazit i proto, že se liší od konkurence. Buga totiž netvoří sezónní kolekce ve velkých sériích, ale každý týden vyjde jen několik nových kousků. Tak móda zůstává stále jedinečná a pravděpodobnost, že někoho potkáte ve stejném kousku oblečení, je minimální. „Zajímaví jsme i variabilitou našich kousků. Často nám chodí i milé zprávy od zákaznic, kde právě tuto výhodu toho, že využijí naše věci jak volnočasově, tak formálně, vyzdvihují. Necháváme si vyrábět na zakázku vlastní materiály a jejich potisky. Často jedu z výroby a vím, že ušiju šaty z látky, kterou jinde neuvidím,“ vypráví Petra.

Modely od značky Buga

V podnikání je podle ní důležitá především trpělivost a pevné nervy. „Taky je třeba vědět, že všechno má svůj čas a důvod a když prostě víte, že něco nejde nebo se to nějak podivně táhne, tak je lepší to nechat prostě být a ono se to samo většinou uvolní a dá do pohybu tím správným směrem,“ radí na závěr Šindlerová.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také