Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Pacientům chybí informace a mnohdy i empatie, říká Michaela. Při lékařských zákrocích zařídí lepší péči i dobrou cenu
vložila 23.7.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Pacientům chybí informace a mnohdy i empatie, říká Michaela. Při lékařských zákrocích zařídí lepší péči i dobrou cenu

Michaela Novotná pomáhá ženám během umělého oplodnění už roky. S kolegyní Annou právě na pomoci a asistenci při lékařských zákrocích postavila svůj byznys. Pacientkám zajišťují co nejhladší průběh a komplexnost služeb - třeba při umělém oplodnění, stomatologickém ošetření nebo plastické operaci.

 

Jak vás napadlo provázet ženy během lékařských procedur spojených s umělým oplodněním?

Je to takový souběh několika věcí. V oboru asistované reprodukce se pohybujeme již několik let. Začínaly jsme s kolegyní Annou (dnešní spolumajitelkou firmy) na pozici zvané koordinátorka IVF zákroků pro zahraniční pacienty. Mně na toto místo doporučila kamarádka, která říkala, že se pro tuto práci hodím. Sama si o sobě myslím, že jsem velmi empatická a akční. Také miluji cestování. Toto vše s kolegyní sdílíme. Ona je ještě expert na jazyky (mluví anglicky, italsky, španělsky, ukrajinsky a rozumí i francouzštině). Já jsem navíc studovala cestovní ruch. Když jsem se do oboru více "dostala", přišlo mi, že by bylo skvělé to dělat tak nějak komplexněji. Musím říct, že tuto myšlenku podpořilo hlavně to, jak se přistupovalo k italským pacientům, které měla tehdy na starosti Anna na klinice, kde jsme spolu pracovaly. Ti měli právě kvůli jazykové bariéře péči o dost komplexnější. Viděly jsme pozitivní zpětnou vazbu. Tak jsme si tak po práci u vína zadělaly na naše podnikatelské miminko s názvem Medistella

 

Co podle vás nejvíc ženám v takové situaci chybí?

V první řadě je důležitá již zmiňovaná empatie. Každý máme svůj jedinečný příběh. My tedy posloucháme a dle toho vybíráme tu nejlepší možnost a ubíráme se pak dalším směrem. Začínaly jsme v České republice s těmi, co známe a víme, jak pracují a jak k práci přistupují. Toto je v komunikaci s lidmi klíčové. Navíc vidíme, kdo jaké má výsledky, ale to opět souvisí s tím přístupem. Navíc my samy si děláme statistiky, kdo nám kde kdy otěhotněl a dáváme si tyto informace do kontextu. Tady vznikají nové příběhy, které už naši pacienti vypráví zase jiným a ti přijdou do kontaktu s námi. K Vaší otázce ještě, chybí někdy peníze nebo zákon neumožňuje některé terapie v rezidentních zemích našich pacientů, a to vše my víme, jak propojit a také jak to komunikovat. Mám tím na mysli i naše rozšíření se do zahraničí. Máme partnerské kliniky ve Španělsku, Řecku, na Kypru, ale i na Slovensku. Abych to rozvinula - ve Španělsku jsou možné i zákroky pro tzv. single matky nebo lesbické páry. Slovensko je cenově dostupnější než my. 

 

Co přesně klientkám nabízíte? S čím vším jim pomůžete?

Nabízíme spojení s lékařskými zařízeními, které si pečlivě vybíráme, na nichž jsme byly a známe se s tamními týmy. To dělá celý proces jednodušší. Fungujeme ale externě díky partnerství s těmito klinikami. Jsme takový prostředník mezi pacientem a klinikou, což je užitečné pro všechny strany. Pacienti nám dávají svou veškerou důvěru, protože s nimi navážeme kontakt na začátku, a tak pokud by se něco třeba "báli" zmínit, vykomunikujeme to za ně. V angličtině se používá termín „patient advocates, což nás vystihujeLékařské zákroky jsou velmi citlivé téma. Chcete, aby vše klaplo, což v asistované reprodukci lze ovlivnit jen do určité míry, a tak je třeba s pacienty jednat. Oni vědí, že třeba neuspějí hned, ale vědí, že dostali to nejlepší možné. Dokážeme ale také zprostředkovat další lékařské zákroky, jako plastické operace (prvotní myšlenka byla navázat tzv. post partum zákroky, tj. po porodu, když se například ženě nedaří shodit poporodní bříško, po kojení jí zůstanou povadlá/povislá prsa apod.). Ještě nabízíme laserové operace očí. Náš přední chirurg říká, že pacientky, co nosí brýle nebo čočky a zároveň potřebují IVF by měly začít operací očí, protože se opravdu stává, že jak zlepší něco v jedné oblasti, tak se daří i v dalších. Nemáme na to statistiku, ale je tomu opravdu tak. Díky naší proaktivitě (a asi i nadšení) za ta léta máme také skvělé možnosti ubytování, můžeme vyzvednout pacienty na letišti, dáváme tipy, co dělat, pokud zrovna nemusí být na klinice. Někdo si stihne třeba ještě vybělit zuby (máme totiž i stomatologii). Zkrátka vše je možné a děláme maximum, aby se tu pacienti cítili dobře. A naši pacienti se k nám opravdu rádi vrací. Jsme patrioti respektive patriotky, a tak chceme, aby ta naše malá krásná země měla tu nejlepší reputaci. My Češi jsme opravdu dobří, nejen ve světě lékařských zákroků.

 

Jaká je vaše klientela a proč se teď chcete zaměřovat i na Češky?

Naši klienti jsou lidé tak jako tady v České republice. Nejsou to žádní "boháči", kteří si to mohou dovolit, jak by si někdo mohl myslet. Cenová dostupnost je opravdu lákavá, ale kvalita a úroveň je tu výborná. Češi si to asi nejvíce uvědomují například ve stomatologii. Příklad: máte od pojišťovny nárok na hrazenou péči, ale pokud chcete lepší kvalitu (jako třeba bílé výplně namísto obyčejných amalgámových), tak si zkrátka připlatíte (pokud jde o zdraví, já bych tvrdila, že i rádi). Na druhou stranu souhlasím i s tím, že pokud mi něco pojišťovna proplatí, proč toho nevyužít. Ostatně někteří naši zahraniční pacienti si také nechávají terapie proplácetČeští pacienti už se na nás obrací, a tak jsme si řekly, že je asi na čase, abychom je v první řadě informovaly o možnostech, které mají, a pokud mají již vyčerpáno v rámci pokusů na IVF na pojišťovnu, tak my máme stále řešení. Cena není automaticky stejná jako pro zahraniční klienty, kam spadá i tlumočení. A důležitá informace, za úvodní konzultaci Češi na našich IVF klinikách neplatí. Tedy sesbírat všechny informace, než se rozhodnu, mi přijde, že stojí za ten čas. My s tímto vším pomáháme a ani nám pacientky neplatí. My jsme placeni díky partnerství s klinikami, jak jsem již zmiňovala. Pacient s námi vždy dostane dobrou cenu většinou s výhodami navíc. Jsme tu pro něj vždy jako opora a asistence, což je nadstandard, který se vám nedostane, když jednáte na vlastní pěst. 

 

Jsou Češi připraveni za takové nadstandardní služby platit? Je potřeba něco měnit v jejich vnímání a jak na tom pracujete vy a vaše společnost?

Věříme, že ano, protože dnes už jsme zvyklí na servis a chápeme, že když se někdo něčemu věnuje léta, asi bude v oboru ponořen o dost více a bude mít přehled. Na internetu je spoustu informací, ale hodně jich je mylných nebo vytržených z kontextu. Naší přidanou hodnotou je, že díky dlouholeté praxi a znalosti lidí dokážeme přijít s promptním řešením a ušetříme nejen čas, ale i peníze a ještě budete v těch nejlepších rukou.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také