Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Marketing přesáhl mé očekávání a stal se mnou srdcovou záležitostí, říká Marie Venclíčková, marketingová srdcařka
vložila 13.4.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Marketing přesáhl mé očekávání a stal se mnou srdcovou záležitostí, říká Marie Venclíčková, marketingová srdcařka

Korona krize ukázala, že jediná jistota, kterou můžeme využít pracovně i v období karantény, je online prostředí. Já se o tom přesvědčila osobně. Od chvíle, kdy svět zachvátila pandemie čínské chřipky, všichni moji blízcí spolupracovníci měli naráz absolutně plné ruce práce. Grafik připravoval krizové materiály, IT zakládal e-shopy a moje online specialistka Marie nasazovala jednu kampaň za druhou. Život se přesunul z reálného prostředí do online světa, hlavně na sociální sítě. Od přátelské komunikace, přes reklamu až po prodej. Byla jsem naštěstí připravená a už nějaký čas vedu své hubnutí, vaření a koučování a vydávám kuchařky v online prostředí. A moc dobře vím, že bez Marušky bych nebyla tam kde jsem. Představuji vám marketingového srdcaře, Marii Venclíčkovou. Ženu která nejen zakládá a vede marketingové kampaně, ale také učí jednotlivce i firmy, jak si ochočit online prostředí a být vidět. Má ráda dobrou kávu, takže si s ní kromě její špičkové odbornosti i pochutnáte. K marketingu se dostala přes osobní podnikání, když zjistila, jak těžké je sehnat dobrého markeťáka, který s vámi bude vaše podnikání sdílet. 

Maruško, co je vlastně online svět

Online svět se vlastně  s klasický svět, ve kterém žijeme prolnul se vznikem sociálních sítích. Nelze se mu už vyhnout, proto většina moudrých lidí dnes podniká online. Vlastně asi nikdy nebyla lepší doba pro podnikání než je dnes.

Jak takový online svět funguje, jak v něm funguješ ty?

Je to velice jednoduché - ráno se vzbudím a vymyslím věc, která by mohla fungovat. Sednu k počítači, v hlavě si ucelím marketingovou strategii kterou zvolit a následně vytvořím celou kampaň, kterou už pak pustím do světa. A přiznávám, někdy jsem schopna sednou k počítači i v noci, protože mě aktuálně něco napadne. Vlastně pracuji 7dní v týdnu. Může to být jednodušší?

To zní až moc snadně, ne každý může uspět. Jak doopravdy v online prostředí uspět?

Tím, že každý má dnes tu možnost zkusit podnikat, tak je obrovská konkurence. Říkám to na i na mých školeních, že pokud někdo vymyslí něco nového, smekám před ním, ale také spousty lidí dělá věci na půl a já je mohu posunout na vyšší level. Takže úspěchem je dnes nasazení a chuť investovat energii, nebát se a jít do toho. Velice dobře funguje autenticita a dobrý je i osobní přístup. Lidi už dnes nebaví koukat na stažené fotky z fotobank, nebo videa, chtějí autentičnost a nemusí být vůbec vymodelovaná k dokonalosti, naopak by měla být lidská.

Na co všechno bych se měla připravit před vstupem do podnikání v online světě?

Nelze se připravit. Vše jde za pochodu a s dobou. Dnes je trendem něco a za půl roku už to může být zase jinak. Tak jako se sám člověk postupem času vyvíjí, tak se vyvíjí i samotný projekt ve kterém podnikám. Pokud jdu ale s dobou a neusnu na vavřínech tak a vymýšlím pro zákazníky stále něco nového, mám velkou šanci uspět. Samozřejmě tvorba strategií, aktuálnost a doručení správné skupině zákazníků – tím by se měl řídit markeťák, který reklamu vytváří. Každý marketingový specialista je navíc z poloviny kreativec – měl by umět odhadnout, zda má kampaň šanci na úspěch.

Pojďme si tedy shrnout, co dělat jinak, abych uspěla i v branži, která je dost těsná/obsazená, jako je ta moje – hubnutí jídlem a hlavou?

Určitě to, co jsem zmínila před chvílí osobní přístup a dělat to na více jak 100%, což ty zrovna děláš na 120%!  Pak se výsledky dostaví. Jsou to opravdu na první pohled jen drobnosti např. mám eshop a ke každé objednávce napíši osobní vzkaz s tím, kdo za tímto výrobkem stojí. Oslovím zákazníka jménem a věřte mi, že se zákazník bude cítit výjimečně - nic z toho nesmí být hrané, opět jde o autenticitu ve smyslu toho, že pro vás je zákazník opravdu výjimečný. Tak jak to děláš ty, svou práci žiješ 24 denně, věnuješ se svým klientům osobně a jsi autentická a důvěryhodná – sama jsi zhubla, máš perfektně sladěný život, máš vystudováno + léta praxe.

Sama bych svou práci poslat do světa zvládala těžko. Takže můžeš shrnout co klientům jako jsem já, ještě nabízíš?

Může se zdát, že již přesahuji můj obor online marketingu, ale s mou praxí dokáži zákazníkům poradit právě i v offline prostředí, umím zhodnotit web zda bude funkčně prodejní atd. Vždy v úvodních schůzkách si sedneme a probereme veškeré aspekty nutné k tomu, aby jim online opravdu fungoval. Nyní jsem intenzivně pracovala na online vzdělávání, takže jsem připravila online vzdělávací kurzy, které si lidé mohou zaplatit a vzdělávat se z domova. Nic nešidím, takže i kurzy jsou opravdu naplněné mými zkušenostmi a kroky jak správně vytvořit reklamu jako profesionál. Takže nabízím komplexní servis včetně vzdělávání v oboru online marketingu. A takhle to za mě funguje nejlépe.

 

Rozhovor a Marií Venclíčkovou vedla MgA. Petra L. Krajčinovič

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také