Projekt Trap As Mamas se zrodil z nadšení a potřeby zahýbat světem únikových her. Eliška i její kolegyně Lucka totiž únikové hry milují, hrají a jedna z nich v nich dokonce už nějaký ten pátek podniká. Co jim ale dosud v oboru únikovek chybělo, byla velká dobrodružství, která by dokázala nadchnout celou rodinu stejně jako týmy dospělých hráčů. Rozhodly se to proto změnit a dopřát ten správný adrenalin všem věkovým kategoriím. Jejich hry jsou jiné. Jsou intuitivní, moderní a mají skvělé kulisy.
Únikové hry jsou na českém trhu už zdomácnělé, co vám chybělo, že jste se rozhodly založit vlastní?
Je pravda, že únikovek je v ČR poměrně dost, ale co nám chybělo, byla mezigenerační hra, kde by se neřešilo vyšetřování vraždy či útok mimozemšťanů, ale mohli byste na ni v klidu vyrazit s celou rodinou.
Pro koho je hra určená?
Naše hry, jak Jungle, která je na motivy oblíbeného rodinného filmu Jumanji, tak i Zlobr, který jak už název napovídá, je inspirován filmy o Shrekovi, jsou určeny právě pro celé rodiny. Myslíme si, že je to skvělý způsob, jak s rodinou strávit aktivně a smysluplně čas. Největší radost máme ze skupinek, kdy nás například navštíví rodiče s dětmi a vezmou s sebou i prarodiče!
Jak s vaším podnikáním zahýbala koronakrize? Co jste se naučily nebo jste musely změnit?
Jako každého jiného podnikatele, i nás krize zasáhla. Museli jsme samozřejmě úplně zavřít, takže nemluvě o ušlém zisku a riziku ztráty zaměstnanců, jsme si jen přáli, aby restrikce trvaly co nejkratší čas. I když pak omezení povolila, stále jsme řešili roušky, desinfekci prostor i her a doufali, že se lidé nebudou bát k nám chodit.
Připravujete se nějak na podzim a možnou druhou vlnu?
Personál máme vyškolen na pravidelné desinfikování předmětů v hrách. Klienti mají povinnost si před hrou desinfikovat ruce. Více se připravit asi nemůžeme. Musíme doufat, že lidem i v těchto dnech zbude nálada na zábavu a přijdou. Přeci jen chodí skupinky přátel, kolegů či rodin, které jsou spolu v kontaktu i mimo hru. Proto je riziko nákazy u nás minimální.
Jaké jsou vaše další plány, budete nějak rozšiřovat hru?
Hry vzhledem k prostorovým omezením již nebudeme zvětšovat, spíše se zaměřujeme na odolnost jednotlivých rébusů a hádanek a případně dolaďujeme detaily. Velmi si vážíme recenzí od hráčů a bereme je hodně vážně.
Co se vám nejvíc osvědčilo v propagaci? Na co se zaměřujete?
Zaměřujeme se především na spokojenost našich hráčů. Osobní doporučení je ta nejlepší reklama a ta nám naštěstí funguje ze všech nejlépe. Dále se věnujeme i online propagaci, píšeme PR články, rozdáváme letáky. Je to zvláštní, ale v únikových hrách vlastně není konkurence v pravém slova smyslu, protože jakmile hráči odehrají "vaší" hru, podruhé již hrát nejdou, takže si mezi provozovateli únikovek zákazníky navzájem doporučujeme.
V čem je pro někoho se zkušeností v pořádání eventů největší změna/výzva v řízení únikové hry?
Pořádání eventů mi nechybí ani zde, protože skoro každý týden připravujeme oslavy narozenin a teambuildingy v naší společenské místnosti. Realizuji tedy v menším měřítku to, čemu jsem se věnovala i před nástupem na mateřskou. S kolegyní bereme řízení únikových her jako skvělý způsob, jak zůstat v jakémsi pracovním režimu i na mateřské. Obě máme malé děti, takže se vykrýváme a naše meetingy jsou většinou hodně veselé. Z pracovního hlediska musím říct, že největším oříškem stále zůstává získat spolehlivé a zaměstnance a udržet si je. Věříme, že velkou část zážitku ze hry si hráči odnáší právě díky usměvavé a milé obsluze.