Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Hummus se naučila připravovat v Izraeli. Asya se rozhodla naučit české strávníky docenit tuto pochoutku
vložila 15.5.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Hummus se naučila připravovat v Izraeli. Asya se rozhodla naučit české strávníky docenit tuto pochoutku

Asya Meytuv se rozhodla začít podnikat na mateřské dovolené a svůj byznys naplno rozjela, když bylo synovi teprve 7 měsíců. Před 2,5 lety založila značku Hummus princess, pod kterou vyrábí a prodává domácí hummus podle vlastní receptury. Přestože její pracovní zaměření před narozením syna bylo úplně jiné, práce v projektovém managementu v brandingové agentuře jí dala potřebné zkušenosti a kontakty.

V Izraeli se naučila připravovat kvalitní hummus

Hummus bylo jediné jídlo, které jsem uměla vařit. A mým přátelům natolik chutnalo, že jsem ho vařila vlastně pořád,“ směje se Asya. Vystudovala hebraistiku a v rámci studií často cestovala do Izraele. „Tam jsem se do tohoto pokrmu zamilovala, a když mě izraelští kamarádi naučili hummus připravovat, byla jsem v Praze doslova za hvězdu,“ pokračuje ve svém příběhu. Ze své záliby tak postupně udělala živnost.

Smyslem značky Hummus princess je naučit české strávníky docenit kvalitní hummus, tedy rostlinnou luštěninovou pomazánku. „Před třemi lety se hummus v Praze nedal téměř vůbec sehnat a nabídka těchto pomazánek v supermarketech byla žalostná,“ vysvětluje a poukazuje na to, že skvělou chuť a konzistenci dodávají zdravému pokrmu především kvalitní suroviny ve správném poměru. „Můj hummus obsahuje 25 – 30 % tahini pasty a díky tomu má výraznou chuť a lehkou, našlehanou, krémovou konzistenci. V rámci své značky chci vytvářet pěkné prostředí pro zdravé stravování,“ říká.

Práce v gastronomii je fyzicky náročná

Tento obor si Asya nevybrala záměrně, ale doslova ji pohltil. „Musím však přiznat, že to není jednoduchá práce. Je to náročné hlavně fyzicky, především dlouhé stání, tahání těžkých věcí, a pokud člověk podniká sám, je neustále ve stresu, zda vynaložené úsilí bude mít vůbec smysl,“ přiznává. Věří však tomu, že když má člověk zapálení a vizi, nemůže ho nic zastavit. „Když se ohlédnu zpátky, vůbec nechápu, jak jsem mohla přežít „prokojené“ bezesné noci se svým synem a potom si jít stoupnout na 12 hodin za pult a prodávat své výrobky na festivalovém stánku nebo dělat catering či farmářské trhy,“ dodává Asya.

Zpočátku si veškeré činnosti ohledně svého podnikání dělala sama od nákupů, přes výrobu a rozvozy zákazníkům. „V jednu dobu to fungovalo tak, že při dopoledním spánku svého syna jsem mixovala a při odpoledním rozvážela hotový hummus kočárkem po Praze. A další den jsem vyrazila na farmářské trhy,“ říká Asya.

Díky mateřství si Asya upravila kariérní priority a předchozí práce jí přestala dávat smysl. „Mateřství bylo hlavním spouštěčem mých podnikatelských plánů. Cítila jsem potřebu seberealizace, a zároveň jsem měla možnost díky mateřské zkusit něco svého. Partner mě neuvěřitelně podpořil a vlastně mi umožnil v začátcích věnovat obrovské množství času i peněz do mého projektu,“ připouští.

Kromě hummusu vyučuje hebrejštinu

Po rodičovské se rozhodla naplno vrhnout do podnikání. Výrobu a prodej hummusu kombinuje se svou druhou vášní – hebrejštinou. „Vyučuji na židovské škole, na kurzech pro dospělé a soukromě, to mi dává velký smysl. Nakonec jsem si místo kdysi vysněného života v Izraeli vytvořila vlastní svět, kde skoro každý den jím čerstvý hummus a mluvím hebrejsky. Co víc si přát.“

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také