Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Děti na život nejlépe připraví příběhy, tvrdí podnikatelka, která vymyslela unikátní hračku
vložila 10.6.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Děti na život nejlépe připraví příběhy, tvrdí podnikatelka, která vymyslela unikátní hračku

Podnikání Petry Kamelandrové začalo na mateřské, když objevila sílu rodičovského působení. Uvědomila si, že jsou to v první řadě rodiče, kdo by měli dítě připravit na cestu životem, ale ne jim tu cestičku zametat. K předávání životních moudrostí si vybrala vyprávění příběhů, které funguje od nepaměti. Tak vznikla neobyčejná hračka chobotnička Muchlinka a knížka plná příběhů.

„Je to hračka s příběhem. Její animovaná verze prožívá nejrůznější dobrodružství v nádherných pohádkách o Muchlince z Bublinkova a zároveň pomáhá formovat osobnost dítěte. V neposlední řadě buduje vztahy mezi dospělákem a dítětem při čtení příběhů a následném povídání si, které iniciují otázky u každé pohádky. Muchlinka je sice hračka, ale má srdce i duši. Věřím, že dítě to umí vycítit okamžitě,“ popisuje hračku, kterou vymyslela, Petra Kamelandrová.

Sama by to ale nezvládla. Dnes dokonce připouští, že na začátku si podnikání „představovala jako Hurvínek válku“. „Pamatuji si, jak jsem si nakreslila tvar hračky, jak si jej představuji. A myslela jsem si, že se tento nákres jen přenese na látku, pak se to nějak udělá a je hotovo (smích). Ne, tak to opravdu nefunguje. Udělá se vždy několik pracovních verzí, kdy se zkoumá, zda je hlavička tak akorát velká, jestli na chapadélku jde udělat uzlík, jestli šev neruší, jestli bude štítek na hračce takový či makový a tak dále. A to ještě veškeré certifikace nezávadnosti vyřídila naše dodavatelská firma Noe, takže nám odpadla hromada práce. I tak se hodně předělávalo, dodělávalo, upravovalo, aby vše bylo dokonalé. Chce to taky čas na uležení, něco nejde rozhodnout hned a tím vznikají časové prodlevy,“ vysvětlujte dnes Petra.

Chobotnička Muchlinka a knížka plná příběhů

Nejvíc jí nejen v tomto období pomohli kolegové, kteří na Muchlince pracovali bez nároku na honorář. Do podnikání tak šlo spoustu času a energie, ale finance zatím nebyly třeba. Na ty přišlo až s výrobou plyšové hračky, která může být nejen parťákem dítěte, ale také jeho důvěrníkem. „U fyzických produktů už do hry vstupují dodavatelé, tam je třeba samozřejmě zaplatit. Vývoj plyšové hračky a její výrobu jsme svěřili české firmě Noe s.r.o., která získává pravidelně ocenění „Správná hračka“ za estetickou kvalitu a pedagogickou způsobilost svých výrobků, ale především její majitelé mají srdce na dlani a s naší myšlenkou se okamžitě ztotožnili. Finančně nám vycházejí maximálně vstříc,“ vysvětluje Petra.

Počáteční náklady na výrobu plyšové hračky financovala skupina kolem Petry z vlastních zdrojů a rodinných rozpočtů, na tisk knihy s příběhy, která k hračce také patří, už to ale nestačilo. Spojili se tedy s vydavatelstvím Pointa Publishing s.r.o., které je jakousi platformou, kdy pomocí crowdfundingu spojuje autory a čtenáře a pomáhá tak zvláště začínajícím autorům ukázat se světu. Jejich kampaň byla spuštěna 30. května.

Přes všechnu dřinu, kterou podnikání přináší, dělá projekt Petře stále hlavně radost. „Jsem nesmírně šťastná, že hračka Muchlinka už dělá radost mnohým dětem, a že pomáhá třeba i v takových institucích, jako je Náruč dětem, z.s. v Olomouci, která mimo jiné podporuje rodiny v krizi. Náš projekt také zaujal porotu soutěže nových podnikatelských záměrů T –Mobile Rozjezdy a Podnikavá hlava 2019, kterou organizuje Univerzita Palackého. Takže zpětnou vazbu máme nejen od zákazníků, ale také od odborníků z byznysu,“ vypráví Kamelandrová.

Každé ženě, která se chce pustit do výroby vlastního produktu, by Petra poradila především, aby v tom nebyla sama a měla alespoň jednoho parťáka, ideálně tým několika málo lidí. Aby se obrnila trpělivostí a aby snídala, obědvala i večeřela odvahu. „Výborný tah je také navštěvování platforem, jako jsou obchodní snídaně, a klidně nejdříve ty, které jsou přímo určené ženám podnikatelkám. Člověk se tam otrká, naváže spoustu kontaktů a posune tak své podnikání dál. To vnímám jako skvělý odrazový můstek pro jakékoliv podnikání,“ uzavírá podnikatelka.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také