Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
První sklad měla na balkóně, dnes Eva zaměstnává 7 lidí. A práce ji pořád baví.
vložila 19.8.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

První sklad měla na balkóně, dnes Eva zaměstnává 7 lidí. A práce ji pořád baví.

Eva Stroupková je akční máma se třemi dětmi, která nevydržela sedět na pískovišti. Celý projekt rozjela před 7 lety. Eshop s názvem Promaledobrodruhy.cz převzala v době, kdy byla s ročními dvojčaty na mateřské dovolené. V té době přemýšlela, co by mohla dělat, protože měla pocit, že se třemi dětmi ji jen tak někdo nezaměstná. Eshop se přesunul z balkónu a garáže na výdejní místo na Letnou. Po 3 letech Eva musela udělat krok do neznáma, věřit celému projektu a přesunula se do Vysočan, kde vzniklo větší showroom. Časem se přesunuli na dostupnější místo na Florenc, kde s týmem 7 lidí otevřeli v říjnu 2016 prodejnu, kde jsou dodnes. 

 

Jaká byla vaše první myšlenka po vyhlášení nouzového stavu?

Myšlenek bylo spoustu, ale ta hlavní byla v první chvíli naprostá nevědomost, neznalost, nejistota celé situace…V prvních dnech jsme nevěděli, co to vlastně celé znamená. Co znamená zavřená prodejna, strach z nemoci, co bude s celým projektem. Budou nás zákazníci vůbec potřebovat? Po počátečním šoku, kdy přicházely představy, že po té nepovedené zimě, která vlastně nepřišla, je tu další období, kdy nebude ani jarní prodej, na který jsme se pořádně připravili, abychom dohnali tu “nezimu”….Naštěstí jsme se chytli myšlenky, potřeby, každý den chodit s dětmi ven alespoň na chvíli. Začali jsme to s našimi zákazníky komunikovat na sítích, aby si našli svoje opuštěné místo, kam vezmou děti každý den a budou si hrát jen tak v lese, udělají si piknik na louce, budou vyřezávat klacíky, skákat gumu, chodit s čelovkami na zahradu večer…Připravovali jsme jim aktivity na ven i dovnitř, návody, jak strávit s dětmi tuto “korona dobu” alespoň trošku jinak a přitom spolu. Vyzývali jsme je k tomu, aby byli oni kamarády svých dětí, když o ně na dlouhou dobu přišli. A tím jsme zůstali s celou komunitou v kontaktu a ukrajovali den za dnem. Lidé s námi hodně komunikovali. Byli jsme vděční za každou objednávku, kterou v této době udělali. Dávali nám neustále krásnou zpětnou vazbu, hodně nás podpořili.

 

Jak se daří vašemu podnikání za časů koronaviru?

Prodáváme outdoorové vybavení, které by mělo patřit mezi zbytné produkty. Naštěstí děti rostou a tak i na zahradu nebo na procházku v koronadobě potřebují nové jarní boty, rostoucí bundu a třeba právě i zavírací nožík, čelovku, spacák na přespání na zahradě nebo na balkóně, hry, vybavení na piknik …to vše u nás najdete a to vše jsme komunikovali. V týmu máme spoustu dětí, tak se i naši dobrodruzi nabídli, že rádi pomohou s obsahem pro celou partu malých dobrodruhů a začali točit videa - nazvali jsme tuto část Dobrodruzi dobrodruhům - děti dětem. Jde o delší videa určená dětem, které si sednou jako k pohádce a potom budou chtít taky vařit jídlo v přírodě nebo péct ovesné sušenky, plést pomlázku, zdobit perníčky, vyrobí si prak, atd. … Připravili jsme jim Zápis do 1.třídy s Dobrodruhem, kdy jsme o podklady požádali kamarády z anglické školky FlowerGarten. Děti si tak mohly vyzkoušet s rodiči zápis alespoň z domova a rodiče jsme pobízeli, aby on-line propojili i babičky a dědy a dali jim tu možnost tuto první důležitou zkoušku pro předškoláka prožít společně. My jsme tím podpořili v té době běžný prodej školních batohů. Tím vším se nám podařilo zůstat s naší velkou komunitou v kontaktu a objednávky přicházely po celou dobu. Ale museli jsme se hodně snažit a nesedět doma a nečekat, jestli nám tam něco spadne.

 

Co jste během posledních týdnů ve své práci změnila, aby váš projekt mohl dál fungovat?

Museli jsme si poradit se ztrátou prodeje na prodejně. Tím, že jsme se opřeli do obsahu mnohem více než předtím, kdy na to nebyl ani čas díky velkým nárůstům, které jsme poslední 3 roky měli, jsme se také víc ukázali před kamerou. Je to pro nás všechny z týmu vystoupení z komfortní zóny, ale bylo to potřeba. Věděla jsem, že je to nutnost, trvalo mi týden, než jsem sebrala odvahu a natočila video, kde jsem v roušce šla mezi zákazníky - ukázali jsme jim prodejnu a vysvětlili jsme jim, že jsme stále tady, že jim poradíme, změříme, vyfotíme a hlavně, že je pro nás každá jejich objednávka velmi důležitá. Nebylo to snadné ustát emočně, ale stálo to za to. Reakce na video byly neskutečné, chodilo nám spoustu povzbuzujících zpráv a emailů. Začali jsme s živým vysíláním na facebooku i instagramu, k tomu jsme dlouho předtím hledali odvahu. Zároveň nám došlo, že když nemůže rodinka dobrodruhů do prodejny musí prodejna za dobrodruhama on-line. Nabídli jsme jim tak každému možnost využít Videohovor s Dobrodruhem - kdy nám můžete zavolat přes facetime, messenger, skype a my jim přes telefon ukážeme všechny kousky, které potřebujete. Ukážeme detaily oblečení, vychytávky batohu…

  

Přežije váš projekt tuhle krizi? A co si z ní odnese?

Věřím, že to přežijeme. První část do otevření prodejny máme za sebou. Moc jsme se na to těšili, bohužel nás nečekaly davy zákazníků jako na Velikonoce v hobby marketech a to vše díky zákazu zkoušení oblečení. S tím jsme nepočítali, ale nevzdáváme se. Dezinfekce, rukavice i zóny máme připraveny, věřím, že jsme schopni všechna pravidla dodržet, že je u nás bezpečno….Co si odnášíme? Učili jsme se spolu komunikovat na dálku, celý projekt jsem se učila řídit jinak. Věřím, že se nám to bude hodit i v budoucnu. Snižovali jsme náklady, kde se dalo. Objednávali jsme jen nejnutnější zásoby, výhodou nám je velká skladová zásoba, kterou máme dlouhodobě, aby si každý u nás vybral. Museli jsme být efektivnější. Připravili jsme rezervační systém pro návštěvy pro rodinky, které chtějí přijet na určitý čas a mít jistotu, že na ně budeme mít dostatek prostoru. U nás jsme rádi, když je nákup zážitkem. Vedle dětského koutku, odkud se většinou malým dobrodruhům nechce pryč , jsme zařídili i skvělou kávu. Když je doba “normální”, tak k nám chodí rodinky a tráví u nás při nákupu často i hodinu než vybavíme jejich děti třeba komplet do lesní školky nebo na hory. My to celé stavíme na osobním přístupu, rádi poradíme, doporučíme, staráme se o zákazníky tak, aby se zase rádi vrátili. Často odchází s více věcmi než původně plánovali a s úsměvem. Teď se rezervační systém hodí i pro uhlídání bezpečnosti v době “koronavirové”….

 

Kdo vás nejvíc podržel a je naopak něco, co vás zklamal? 

Určitě jsem velmi vděčná za celý tým, který se ještě více semkl a celá parta jako na jedné lodi vymýšlela, řešila, co zákazníkům připravit, jak je zaujmout, jak je udržet v kontaktu a to se opravdu dařilo. Jsem jim všem za to velmi vděčná. Jsem ráda, že se ukázalo, že je práce baví, dělají to také srdcem a chtějí se mít kam vrátit, až to celé skončí….a to se povedlo. Neskutečně vděčná jsem mé skvělé rodině, manželovi, který mi je velkou oporou celou dobu, ale teď se mnou prožíval celou korona situaci tak, jak by to mělo být. Děti, které jsou ve věku dvanáct, devět a devět, se zapojily do příprav videí, vymýšlely, co by se mohlo dětem líbit, jsou hnacím motorem celého projektu.  Co mě zklamalo? Asi nedostupnost podpory od státu, ale nakonec jsme si řekli, že to musíme zvládnout i bez ní. Odklady a půjčky to není cesta. Samozřejmě ztráta obratu z prodejny je velká. Musíme to ustát sami. Jsou na tom jiné projekty mnohem hůře. My díky eshopu máme šanci přežít….Jsem si vědoma, že ještě nemáme vyhráno, ještě záleží, jaké ekonomické dopady bude celá tato krize na naše zákazníky mít. Všichni vyrážejí na výlety, podporují oblíbené penziony po celé České Republice a k tomu outdoorovu výbavu od nás budou potřebovat. Na své si přijdou nejen děti, ale i mamky pohodářky a velcí dobrodruzi taťkové.

 

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také