Hlasovat pro Terezu můžete pod pořadovým číslem 5
Hlasování probíhá od 25. 9. do 5. 10. 2024 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.
Webové stránky: www.machacfashion.com
Obor podnikání: módní návrhářství
PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH
Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?
Rodinných firem, které podnikají v oblasti módy, je v Česku opravdu málo. Tradice jako v Itálii nebo Francii zde zkrátka neexistuje. Najde se ale několik výjimek, které potvrzují pravidlo, a Machač design k nim patří. Firma vznikla jako Oděvy Machačovi už v 90. letech minulého století a zpočátku fungovala jako kamenná prodejna. Zákaznice zde mohly najít jak autorské modely vyrobené v ČR, tak kousky od zahraničních značek. Postupně se ale naše firma soustředí víc a víc na vlastní tvorbu a proto jsme založili vlastní módní značku. Skvěle se i v naší firmě doplňujeme, máme rozdělené role a uplatníme se u nás celá rodina.
Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?
Těžké momenty jsou vlastně při každé hádce, která vzniká. Hádáme se hodně a to nejenom při navrhování modelů. Celkově máme neshody, co se kolem vedení firmy týče. Jak na firmu pohlížet, jakým směrem ji do budoucna vést, co je potřeba a co ne. Vzhledem k tomu, že jsme rodinná firma a dvě generace, tak každý má na věc jiný názor. Ale na módu máme podobný pohled a tím se naše názory při navrhování shodují :)). Vážíme si toho, že fungujeme tak nějak společně, i když je to někdy hodně náročné :D. Každopádně jsme vděčni i za úspěchy, které máme za sebou, co se týče přehlídek, spolupráce se známými osobnosti...
Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?
Chyb je hodně a to nejen v tom, jak funguje naše firma, stále se máme co učit, v aktuální chvíli bychom chtěli nové prostory nejen pro dílnu, ale i jako nový butik a zároveň prostor, který by byl pro přehlídky a jiné akce s naší tvorbou spojené. Myslím si, že vše, co vede k tomuto cíli, nás učí i mění. A to nejen mě se ségrou, ale i rodiče. Neměnili bychom prozatím to, jakým způsobem značku vedeme - kolekce vyvíjíme hodně dle aktuálních potřeb zákaznic. Každá sezóna se trochu mění i podle toho, co se v předchozí dobře prodává. Někdy to děláme i tak, že určitý kousek, který byl hodně oblíbený, v nadcházející sezóně obměníme. Vzhledem k tomu, že oblékáme ženy především do ulic a na běžnější nošení, tak se hodně zaměřujeme i na pohodlnost, komfort ale zároveň také na to, aby daný kousek měl v sobě šmrnc, ženskost a eleganci. Ostatním bych doporučila asi to, aby si lidé dávali pozor na to, s kým obchodují. Ne každý je takový, jak se na první pohled tváří.
Comments