O ženách, které dělají to, co milují
Smoothie na snídani či svačinu rozproudí vaši energii v práci i na dovolené
vložila 10.7.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Smoothie na snídani či svačinu rozproudí vaši energii v práci i na dovolené

Potřebujete být svěží, vitální a mít energii po celý den? Připravte si čerstvé lahodné smoothie z ovoce či zeleniny. Hodit se bude jako rychlá snídaně, která vás správně nastartuje i na perný den, nebo jako zdravá svačina v práci. Smoothie osvěží, zasytí, dodá potřebnou dávku živin a vitamínů a navíc je lahodné. Hodit se bude i před sportem.

Do smoothie, čerstvého mixovaného nápoje z ovoce či zeleniny, můžete dle chuti a potřeby přidat i další ingredience - rostlinné mléko, vločky, jogurt, mladý ječmen, chia semínka,  psyllium (či jinou vlákninu), karobový prášek, melasu a podobně. Podle toho, zda chcete organismus hlavně očistit, nebo zasytit, doplnit energii psychickou i fyzickou a využít nápoj třeba také při sportu, jako vhodný výživový doplněk.

Snadná příprava, rychlá konzumace a dostatek živin i vlákniny

Na rozdíl od také velmi oblíbených a zdravých freshů (čistých šťáv z odšťavňovače), obsahují smoothie i vlákninu. Hodí se proto i jako dostatečně vydatná a zdravá snídaně či svačina. Připravíte ho snadno v mixéru či malém smoothie makeru, který si můžete vzít do práce i na dovolenou. Nebo si doma připravené smoothie můžete vzít do práce v uzavíratelné skleničce. 

Využijte vše, co se urodí na zahrádce (jahody, maliny, ostružiny, broskve, rybíz, angrešt...) nebo co nakoupíte na trzích doma i na exotické dovolené.

Vše čerstvé z přírody je to nejzdravější, co můžete tělu v létě nabídnout, využijte toho! Rozmixované ovoce a zelenina se také lépe tráví a smoothie navíc chutná i dětem. Do našeho letního jídelníčku rozhodně patří. 

Jak správně kombinovat ingredience?

Nápoj připravujte vždy nejlépe čistě ovocný, nebo čistě zeleninový, pak budete také lépe a snadno trávit. Případně lze ovoce kombinovat s listovou zelenou zeleninou. Přidat k ovoci tedy můžete špenát, čekanku, rukolu, ledový salát, polníček, řapíkatý celer, pekingské zelí… Chlorofyl v listové zelenině a v zelených potravinách navíc zpomaluje proces stárnutí a pomáhá k regeneraci organismu.

Pokud chcete smoothie opravdu jemné a krémové, můžete jako základ pro další ingredience využít banán, ovesné mléko, jogurt a podobně. Pro zdraví těla a svěží mysl bude nejvhodnější zelené smoothie. Zkusit můžete třeba okurku, špenát, řapíkatý celer, jablko, banán a šťávu z citronu, přidat lze i lžičku zeleného ječmene.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také