O ženách, které dělají to, co milují
Podnikání bez peněz do začátku? Zkuste bootstrapping
vložila 10.7.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Podnikání bez peněz do začátku? Zkuste bootstrapping

Podnikání skoro bez peněz už dneska není (prý) zas tak složitý. Jednou z možností jak něčeho takovýho docílit je tzv. boostrapping. V Česku tento pojem asi moc lidí nezná, ale v zahraničí je poměrně slavnej. O co jde? Boostrapping dokazuje, že podnikání bez peněz je možný. Svoje podnikání začínáte v co nejjednodušší formě tak, abyste to zvládli se svými financemi a znalostmi. Většinou totiž máme doopravdy všechno, co potřebujeme.

Zapomeňte na všechno, co jsem se kdy učili a půjde vám to

Základem pro úspěšnej boostrapping je zapomenout všechno, co jste se kdy učili. Žádný zbytečný analýzy, shánění peněz apod. Než byste se prodrali těmito zbytčnostmi, možná by vás váš nápad přestal bavit. Cíl boostrappovýho byznysu je mnohem dosažitelnější, protože se hned nesnažíte vybudovat další Facebook. Spíš to připomíná podnikání souseda na vesnici, kterej to ale může nechat organicky růst. A navíc se nevylučuje, že z toho ten další Facebook nebude.

Jak to ti bootstrapeři dělají?

Ve zkratce:

  1.  mají nápad
  2.  zjistí, komu ho chtějí prodávat
  3.  vytvoří hodnotu, kterou chtějí prodat s tím, co mají
  4.  nabídne tuto hodnotu lidem, kteří by o to mohli mít zájem
  5.  snaží se dostat do médií
  6.  to co jde zautomatizují
  7.  monetizují

Přesný postup podle nejslavnějšího boostrappera:

Nápad

Začněte s problémy, se kterými se potýkáte. Podnikání je o řešení problému. Existuje ale pravidlo. Stejný problém musí mít víc lidí a tvé členy rodiny včetně vašeho mazlíčka se nepočítají. Pokud žádný problémy nemáte. Podívejte se na ostatní lidi. Ti jich mají většinou dostatek. Je potřeba odhadnout, co lidi budou potřebovat, co je bude zajímat. Máte?

Odpovězte si na tyto otázky:

1) Co si myslíte, že lidi potřebují

2) Proč to potřebují?

3) Proč by za to měli platit?

Pokud to máte, dosaďte si: Jestliže jste (vaše hodnota), můžete teď (vaše nabídka) s (název byznysu), tudíž můžete (výsledek)

Stavění a budování

Přetvořte váš nápad do reálné podoby, ale pouze s tím co máte a umíte. Stavějte pouze základní funkci, na které to stojí. Neučte se zbytečnosti, který vám trvají měsíce a nenajímejte lidi, to je kompetitivní nevýhoda.

Ukázaní světu

Představte váš produkt nebo službu co nejdříve a taky na několika frontách. Vyhledejte média, která by o vás mohla napsat. Jako příklad ve světě: Product Hunt, Hacker News, The Next Web. Najděte na internetu okruhy lidí, které jsou vaší cílovkou a představte svoje podnikání i tam. Netvařte se u toho super důležitě a  seriózně. Stačí když napíšete, že máte něco, co by těmto lidem mohlo pomoct.

Růst a monetizace

Zbytečně neutrácejte za reklamy. Pokud je produkt nebo služba to, co lidi chtějí, nebude nic takovýho potřeba. Nesbírejte nucený lajky, jen abyste si zvedli sebevědomí. Nenabírejte zbytečně lidi, dokud na to firma nevydělává.

Monetizujte přímo. Požádejte lidi, aby vám zaplatili za to, co děláte, abyste službu nebo produkt mohli nadále vylepšovat. Buďte upřímní. Lidé vám za to rádi zaplatí a nebudou otrávení z reklam.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také