Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Expanze do zahraničí: jak úspěšně vkročit na nový trh
vložila 30.11.0001
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Expanze do zahraničí: jak úspěšně vkročit na nový trh

Váš e-shop se na tuzemském trhu úspěšně rozvíjí a vy uvažujete o expanzi do zahraničí? Připravili jsme pro vás několik rad, díky kterým bude tento krok snazší.

Expandujete-li do zahraničí, je dobré zamyslet se nad několika základními body. Nutná je na samém počátku analýza trhu a zjištění v čem je vaší nabídka jiná a poptávaná. Nezbytné je i následné vyhodnocení vašeho podnikání.

Získejte co nejvíce informací o vybraném trhu

Vyberte si trh, kterému rozumíte nebo o kterém můžete získat maximální možné informace. To, co je běžné u nás, může být naprosto odlišné na trhu, který jste si vybrali. Patrně budete uvažovat nejprve o našich sousedních zemích. Nákupní chování zákazníků v ČR, Německu nebo Polsku se od sebe výrazně liší. V západní Evropě můžete očekávat silnější tlak na kvalitu zákaznických služeb a pozitivní přístup k zákazníkovi, různé trhy skrývají různé bariéry. Například v Rumunsku trvá nedůvěra v e-shopy jako takové, proto 92 % všech objednávek na internetu je hrazeno dobírkou. O dost snazší se může jevit vstup na Slovensko, společná historie, teritoriální blízkost a minimální jazyková bariéra, to vše tomuto kroku nahrává. V dnešní době lze zároveň zákazníkům nabídnout velmi spolehlivé zasílání balíků na Slovensko za dostupnou cenu díky nově vznikajícím přepravním službám. Není tedy divu, že podle aktuálních dat vlastní čeští podnikatelé přes deset tisíc firem na Slovensku.

Máte co nabídnout?

Vytvořte si analýzu konkurence a zjistěte, jaká je na tamním trhu situace a čím můžete konkurovat tamním zavedeným hráčům. Dokážete zákazníkům nabídnout dostatečnou konkurenční výhodu? Je to cena, kvalita služeb, rychlost dodání nebo něco jiného? Najděte odpovědi na tyto otázky. 

Ať vás nezaskočí tamní legislativa, clo a DPH

Seznamte se s jejich legislativou. Mnoho firem tento bod na začátku podcení, později ale musí řešit komplikace a celá expanze se může výrazně prodražit. Balíčky, které jsou rozesílány po EU jsou automaticky osvobozeny od placení cla a DPH. Se zásilkami, které putují mimo EU, je to složitější. Důležité je počítat i s poplatky za celní řízení. Pro posílání do zahraničí zvolte silného a ověřenou přepravní společnost, která vám dokáže nabídnout zajímavou cenu a nabízí i jednoduché sledování zásilky.

Vyplatilo se vám to?

Důležité pravidlo závěrem pro každý e-shop bez rozdílu jeho velikosti. Vyhodnoťte prodejní a marketingová data, sbírejte reakce zahraničních zákazníků a snažte se mít efektivní podporu pro jejich dotazy spojené s nákupem. Sledujte konkurenci a její reakci po vašem vstupu na trhu. Tato data jsou opravdu důležitá! Překvapilo by vás, kolik podnikatelů je opomíjí, nebo se jim věnuje až když už je pozdě.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také