O ženách, které dělají to, co milují
Pylová bouře očima marketéra
vložila 11.5.2018
22.5.2018
Kurzovní lístek - Exchange s.r.o.
EUR 25,500 25,800
USD 21,700 22,000
Chci
vyměnit
EUR

Pylová bouře očima marketéra

V těchto dnech hýbou společností diskuze o nezvykle vysokém množství pylu v prostředí kolem nás. Na tento společenský problém bych se ráda podívala očima marketéra. Tento pohled je totiž mnohem zajímavější, než pohled biologa.

Lidé hromadně obviňují řepku. Hlavní a nejvýnosnější plodinu největšího pěstitele v republice, holdingu Agrofert, který jak víme, stále fakticky patří Andreji Babišovi. Tomu Andrejovi, kterého do premiérského křesla vynesl jeho “marketingový tým snů”. Jak pracuje jeho dream team si lze názorně ukázat právě na příběhu řepky.

Za všechno může řepka

Nenávistné komentáře a diskuze obviňující řepku ze žluté bouře jsou pro Andreje Babiše nebezpečné. Snadno by se mohl kruh uzavřít a nenávist v řepku by se přetavila v nenávist samotného Andreje a to je pro politické preference nežádoucí.

Čekala jsem, kdy a jaká obrana přijde. Bylo mi jasné, že jen tak to Andrej nenechá. A skutečně, reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Ovšem, tentokrát nešla z úst přímo Andreje Babiše (to by musel přiznat: “Ta nenáviděná řepka je má!”), ale dream team zvolil cestu nenápadnou, plíživou, cestu virální.

Potichu a nenápadně

Zhruba po 14 dnech stupňující se intenzity diskuzí a nenávistných komentářů na účet řepky se objevil během prvního prodlouženého květnového víkendu nenápadný článek vysvětlující skutečný stav věci - za oblaka pylu nemůže řepka, ale kvetoucí jehličnany. Bohužel, je to tak. Bod pro řepku. Jehličnany kvetou jednou za 4 roky, jejich pylová zrnka jsou mnohonásobně větší než pylová zrna ostatních plodin a proto způsobují tuto “pylovou kalamitu”.

Zajímavější než velikost pylových zrnek je však fakt, že první médium, které zmíněný článek vydalo, byl portál iDnes.cz. Kde jinde, než na svém domovském portálu by měl Andrej uvádět své křivdy na pravou míru. Od iDnesu informaci převzala ostatní média, až se celospolečenský problém dostal i do hlavních televizních novin. A zatímco do vydání onoho článku se mezi diskutujícími neobjevil žádný biolog, po něm jím byl každý druhý.

Odkud to věděli?

Jak ale Andrej, resp. jeho dream team věděli o čem lidé mluví a co jim vadí? Na rozdíl od ostatních politických stran, které si vystačí s průzkumy veřejného mínění na vzorku sotva 1.000 obyvatel, používá Andrejův tým nástroje umělé inteligence. Jsou to nástroje, které sledují tak zvaný sentiment společnosti.

Co to znamená?

Robot prohledává všechny weby, diskuze, fóra, sociální sítě a další veřejné zdroje informací a zaznamenává místa, kde se vyskytne klíčové slovo, které tým sleduje - řepka, Agrofert, Andrej, ANO a další, které si tým vydefinoval. Robot je tak chytrý, že dokáže zachytit, zda je zmínka (komentář) pozitivní, negativní či neutrální. A samozřejmě z nasbíraných dat poskytne také přehlednou statistiku.

Scénář je pak jednoduchý. Tým sleduje o čem a v jakém duchu národ diskutuje, tyto diskuze vyhodnocuje, může do nich také aktivně vstupovat a názory diskutujících ovlivňovat! a poskytne Andrejovi vhodné doporučení.

Pokud se vám podaří nechat za dveřmi své politické přesvědčení, zapátrejte v paměti a vzpomeňte, kdy Andrej udělal během 24h názorový veletoč o 180 stupňů. Jak to, že často říká co chtějí lidé slyšet? Za C.K. Rakouska měla vládnoucí moc své špiony, kteří poslouchali, co lidé řeší v hospodách. Dnes má roboty, kteří sledují vaše názory na internetu.

A jak tohle vím? Jednoduše proto, že i já takový nástroj ve své práci používám. Není to nic nezákonného ani tajného a kromě politiky slouží tito roboti velmi dobře v marketingu značek (brand building) nebo v HR. Osobně používám SentiOne. O tom jak se dají data od robota využít i v jiném než politickém marketingu si řekneme příště.

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také