Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak telefonicky oslovit klienty v době korona viru?
vložila 30.11.0001
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak telefonicky oslovit klienty v době korona viru?


Telefonická komunikace s.r.o.
 pomáhá firmám získávat nové obchodní příležitosti. Zkušení odborníci se specializují na domluvu video schůzek, prodej po telefonu a další obchodní služby, které vám pomůžou nastartovat byznys. 

Sdílíme pár doporučení. 

 

Je vhodné teď vůbec telefonovat? 

Současnou situaci vnímáme jako obrovskou příležitost pomoci se firmám připravit na dobu, kdy bude třeba opět nastartovat aktivity spojené s novým byznysem. I my ale vnímáme, že je třeba volat s ještě větším citem a důrazem na pochopení člověka na druhé straně telefonu. Nejednou si vyslechneme zajímavý životní příběh. Lidé se často cítí pod tlakem v důsledku sociální izolace, i to tedy trochu nahrává. Snažíme se být maximálně empatické. 

 

Co je cílem Vašeho hovoru? 

Nyní je to hlavně o budování našeho brandu, zvyšování povědomí o značce. Komunikujeme úspěchy, kterých jsme dosáhly a snažíme se s klientem probrat důvody, proč právě nyní nastartovat spolupráci, a věřte, že těch důvodů je nemalé množství (náskok před konkurencí, pročištění a příprava databáze na příznivější období a jiné). Jak jsem zmínila výše, tato doba s sebou přináší nečekané příležitosti. Je jen třeba identifikovat potřeby, vyzkoušet spolupráci a zvolit citlivější postup. 

 

Jak se připravit na hovory? 

Obecně je třeba mít k dispozici maximum informací o firmě, do které chci zavolat. Musím vědět, čím se firma zabývá, koho budu chtít k telefonu, co je cílem hovoru. Tohle je taková „svatá trojice“ dotazů . Čím více datových zdrojů do přípravy zapojíte, tím více kvalitní hovor bude. Nevadí, že strávím více času zjišťováním informací před vytočením čísla. Tím spíš vás nezaskočí dotazy od člověka, kterého máte zrovna „na drátě“. Používáme hodně nástrojů - databáze, LinkedIn, Facebook (pokud má firma třeba firemní profil) a v neposlední řadě webové stránky. Když víte, co hledáte, nezabere vám příprava tolik času. A my i naše obchodnice po telefonu jsme již ostřílení mazáci. A když to vezmu kolem dokola, je to taková menší detektivní práce, která nás baví. Neustále si díky tomu rozšiřujeme své obzory


Jak hovory začínat? 

Já to vezmu nejprve asi z druhé stránky, čím hovory nezačínat . Z naší telefonické zkušenosti nedoporučujeme dlouhý monolog, kterým klienta na druhé straně odradí. Pracujeme s typologii osobností a vnímáme povahu člověka na druhé straně telefonu. Důležité je také aktivně naslouchat. Z tónu hlasu můžeme odhadnout jeho aktuální náladu. Pokud jsem při zjišťování informací o firmě narazila na něco zajímavého, nebo se mi líbil jejich web, mohu začít tím. Většinou to prolomí ledy a hovor hezky plyne. Jak by se vám líbilo, kdybych se zrovna dočetla o nějakém úspěchu, kterého vaše firma dosáhla a na úvod pověděla třeba: „Pane Dvořáku, to jsem ráda, že mluvím právě s Vámi. Zrovna jsem si přečetla moc pěkný článek v novinách o tom, jak rozšiřujete výrobu.


Jak telefonicky oslovit klienty v době korona viru? 

Na to asi neexistuje nějaký jednotný návod. Hodně záleží, co to bude za hovor - cold call? volání na stávajícího zákazníka? Nicméně s maximem informací o klientovi a citlivým přístupem, o kterém jsem se již zmínila, se dostanete asi nejdále. Zahoďte všechny call scripty, buďte přirození, empatičtí. jděte do toho i za cenu, že budete poslouchat různé životní příběhy. Některé nemusí být vůbec veselé. Vžijte se do klienta, zkuste ho podpořit psychicky, prohodit pár slov o životě, o rodině, o byznysu. Ale myslete i na cíl vašeho hovoru. Buďte zkrátka citlivým psychologem amatérem a moderátorem v jedné osobě A mimochodem, call scripty zahoďte i mimo období korona viru ;) Rozhodně nejsou funkční.

 

Co nám hodně pomáhá při telefonování? 

Používáme typologii osobnosti. Veliký pomocník! Díky této metodě umíme rychle navnímat klienta a hovor vést způsobem, který je pro tu danou osobu příjemný. I z toho důvodu u nás s call scriptem nepochodíte. Máme vytvořenou naší “kontaktní flow”, kam se hovorem chceme dostat, jaké informace získat a dle toho, jak klient na druhé straně telefonu reaguje, hovor vedeme a snažíme se ho moderovat. 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také