O ženách, které dělají to, co milují
Jak se zbavit stresu a nastartovat svou mysl? Zkuste to jako Steve Jobs
vložila 30.6.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak se zbavit stresu a nastartovat svou mysl? Zkuste to jako Steve Jobs

Každý, jehož práce vyžaduje inteligenci a tvořivost, ví, že rychlé a nekonvenční myšlení je klíčem k úspěchu. A právě to je velká dřina. Jak tedy na to? Steve Jobs, král tvořivého myšlení, věděl, že potřebuje svoji mysl dobře nastartovat, aby podala nejlepší výkon. A měl na to přesně 6 kroků, které mu k tomu pomohly.

1. krok

Sedněte si na klidné a odlehlé místo, kde vás nikdo a nic nebude rušit. Je dobré sedět na plochém polštáři, díky němuž nebude vaše páteř v napětí. A zhluboka dýchejte.

2. krok

Zavřete oči a soustřeďte se na tok myšlenek ve vaší hlavě. Nesnažte se je zastavit. Pozorujte, jak vaše mysl přeskakuje od toho, co vám říkal manžel, přes to, co jste viděla v televizi až k tomu, co připravíte dnes k večeři. Jobs tomuto toku říkal „opičí mysl“. Cvičení opakujte každý den po dobu 5 minut.

3. krok

Zatímco se nepokoušíte utišit svoji „opičí mysl“, přesuňte pomalu svou pozornost k tzv. „mysl vola“. Část vašeho vědomí, která je odpovědná za klid a pomalé přemýšlení. Poznávejte pomalu tuto část svého myšlení. Seznamujte se s ní.  Pozorujte, jak se chová „opičí mysl“, když si jí všímáte o něco méně. Prohlížejte si možnosti své mysli, kochejte se jí.

4. krok

Pomalými kroky se snažte zpomalit svou „opičí mysl“ a dávejte více prostoru „mysli vola“. Zkuste si představit vola na polní cestě, jak jde pomalými kroky. Tento obraz by vám s tím měl pomoci. Neočekávejte, že „opičí mysl“ utichne najednou. Opice jsou přirozeně neklidné. Nicméně brzy zjistíte, že se vnitřní opice stane časem klidnější a umírněnější.

5. krok

Poté, co se vám podaří uklidnit svou opičí mysl, budete moci věnovat plnou pozornost své „mysli vola“. Díky tomu se i vaše dýchání zpomalí, budete celkově klidnější. A když otevřete oči, zjistíte, že se změnil i svět kolem vás. Nebude tolik chvátat. Budete lépe vnímat „tady a teď“. A budete i sami sebe vnímat jinak.

6. krok

Bude to trvat nějaký čas k dosažení tohoto stavu. Ale nepolevujte a opravdu každý den svou mysl cvičte. Sami uvidíte, že dobu meditace budete chtít každý den o něco prodloužit. Díky této technice budete i čas vnímat úplně jinak.

 

 

Pravidelné praktikování této meditace vám dá několik důležitých výhod. Zbavíte se stresu, životní potíže nad vámi nebudou mít žádnou sílu, nespavost se stane minulostí a získáte schopnost jasněji a jednodušeji přemýšlet. Najednou uvidíte skutečnou hodnotu vašeho života.

Inspirováno www.brightside.me

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také