Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Tipy, jak předejít digitální únavě očí
vložila 6.4.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Tipy, jak předejít digitální únavě očí

Znáte ten pocit, jako kdyby se vám zhoršoval zrak? Únava, mírná bolest hlavy, rozmazané vidění a oči vás pálí a slzí? Řeč je o digitální únavě očí. V dnešní době, kdy je spousta z nás k počítači či telefonům připoutána prakticky celý den, se nejedná o nic neobvyklého. Co vlastně digitální únava znamená a jak jí předcházet?

Dbejte na prevenci

Jestliže často pracujete u počítače nebo na bázi home-office, naordinujte si pravidelné pauzy. “Předejít digitální únavě očí lze pravidelnými pauzami při práci u počítače a omezením užívání mobilního telefonu. Vliv na únavu má ale i čtení jako takové. Pauzy je dobré si dělat například každých 30 minut na cca 2-5 min,” radí Kristýna Štěbetáková, optometristka společnosti Alensa.cz, online prodejce kontaktních čoček, dioptrických a slunečních brýlí. Během této doby se doporučuje nekoukat do blízka a nejlépe se zadívat na chvíli do dálky.

Jak se digitální únava projevuje

Při práci na blízko děláme 3 základní chyby. Zaprvé se hrbíme, což má vliv na páteř. Zadruhé soustředěním tolik nemrkáme, což má vliv na suchost očí. A zatřetí zapomínáme, že práci na blízko zastávají malé svaly v očích, které se také mohou unavit. Projevem tedy bývá bolest hlavy a kolem očí, suchost a podrážděnost očí, ale i závratě a dočasně i rozostřené vidění.

Vybavte se správnými produkty

Pokud vás trápí suché a podrážděné oči, sáhněte po kvalitních očních kapkách, které vám od nepříjemných pocitů pomohou. “Doporučuji si také pořídit brýle nebo kontaktní čočky s tzv. blue blockerem, které vám usnadní život. Můžete si pořídit i brýle s nulovými dioptriemi a nosit je pouze, když pracujete na počítačí,” říká dále Štěbetáková z Alensa.cz. Před spánkem odložte mobil nebo jiné přístroje, ať nemáte problémy s usínáním. V ideálním případě odložte telefon nebo počítač a vypněte televizi 2-3 hodiny před spánkem a raději si čtěte nebo si povídejte.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také