Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Nový rozměr cestování: Malá auta zažívají revoluci, konečně jsou pohodlná
vložila 4.11.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Nový rozměr cestování: Malá auta zažívají revoluci, konečně jsou pohodlná

V některých aspektech života jsou malá auta nenahraditelná. Pokud žena cestuje sama, často se proplétá městskými uličkami a musí parkovat na značně omezeném prostoru, jen málokdy si zvolí velké SUV. Dosud ale platilo, že v malých autech nebylo moc pohodlné dlouhé cestování. Teď ale bude všechno jinak.

Zvlášť v Evropě je o malá auta velký zájem. Je to dáno především geograficky - hustota zalidnění je tu větší, vzdálenosti nejsou tak velké, a ve městech je velké auto často spíš na obtíž. Některé evropské metropole, jako je Paříž, Berlín nebo Kolín nad Rýnem se dokonce nepřiměřeně velkým autům ve svých ulicích brání. Důvodem je zbytečně vysoká produkce oxidu uhličitého, ale také fakt, že tyto vozy zabírají příliš mnoho místa a v ulicích nejsou příliš bezpečné - jednoduše je přes ně špatně vidět.

Menší, ale prostornější

Evropští zákazníci tedy chtějí i nadále jezdit v malých vozech, nicméně jsou čím dál náročnější a nechtějí rezignovat na pohodlí. Automobilky na to tedy musí reagovat a vyjít jim vstříc. Právě s tímto vědomím Toyota představila novou generaci modelu Toyota Yaris. Tento vůz je postaven na zcela nové a do detailů promyšlené platformě. Chytrá karoserie umožnila designérům vytvořit auto zvenčí menší než dřív, zatímco interiér je naopak prostornější. Dokonce tak moc, že se sem vešly i sedačky z modelu Toyota C-HR, který přitom patří do o třídu vyššího segmentu. Dnes už tedy není pravda, že jezdit delší trasy malým autem není pohodlné.

V praxi to znamená, že má nový Yaris oproti svému předchůdci větší šířku a rozvor o 50 mm, přestože celkově je o pět milimetrů kratší. Vůz je zároveň výkonnější - 116 koní poskytuje řidiči agilnější reakce, díky modernějšímu hybridnímu pohonu se navíc snížila spotřeba o více než 20 procent. Tím tak Toyota vyhověla dalšímu přání současných zákazníků, kteří nechtějí rezignovat na jízdu autem, nicméně chtějí cestovat co nejekologičtěji a co nejšetrnější k životnímu prostředí.

S ohledem na planetu a lepším výhledem

Hybridní vozy od Toyoty zvládnou jezdit po městě klidně i ze 70 procent čistě jen na elektřinu, kterou si navíc sami vyrábí, a tak odpadají starosti s dobíjením. Řidiči tak dostávají ty nejmodernější technologie, které jim umožňují chovat se zodpovědně, ovšem bez nutnosti jakkoli se omezovat.

Současné malé vozy navíc kromě předsudků o nepohodlném cestování boří ještě jeden mýtus: Výzkum švýcarského autoklubu TCS prokázal, že není pravda, že nejlepší rozhled nabízejí auta typu SUV. Podle jeho testů je vůbec nejlépe na silnici vidět právě z malých vozů, jako je právě Toyota Yaris. Autoři testu potvrzují, že z něho je vidět dokonce lépe než třeba z Range Roveru.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také