Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
4 kroky, které vám pomohou vyzrát nad stresem
vložila 30.11.0001
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

4 kroky, které vám pomohou vyzrát nad stresem

Také to tak cítíte? Komplexita, stres, přepracovanost - to jsou výrazy, kterými mí klienti často popisují svou stávající situaci. A je jedno, jestli se jedná o podnikatele nebo manažery, stres je zkrátka všude kolem nás. Dokonce se nyní stává jakousi „běžnou“ součástí života, že i nejmladší generace Z (narozena po roce 1998) má obavy ze stresu a jeho dopadu na mentálního zdraví.

Dlouhodobý stres je přitom jeden z klíčových předpokladů vzniku kardiovaskulárních chorob, ale i diabetu a dalších civilizačních onemocnění. Ve stresu jsme navíc méně výkonní, jednáme zkratkovitě a celkově nedosahujeme takových výsledků, jako když jsme v pohodovém rozpoložení.

Proto je důležité dopad stresu na nás minimalizovat.

 

Jak můžeme vyzrát nad stresem? 

BUĎME VÍCE OPTIMISTIČTÍ

  • Výzkumy ukazují, že racionální optimisté se stresují o 143 dní v roce méně než pesimisté a to už stojí za to.
  • Jiné výzkumy poukazují na to, že prodejci, kteří jsou optimisté dosahují až o 56% lepší prodejní výsledky než pesimisté.....
  • Kdo jsou optimisté? Optimisté očekávají, že je všeobecně čekají dobré věci, ale zároveň si jsou vědomi, že pro ně musí něco udělat. Racionální optimisté vidí svět takový, jaký je – nemají nasazené růžové brýle, a uvědomují si kroky / činy, které jejich situaci zlepší. Racionální pesimisté také vidí svět takový, jaký je. Nicméně nevěří tomu, že danou situaci mohou změnit...
  • Výbornou zprávou je, že OPTIMISMU SE DÁ NAUČIT.

 

JAK BÝT VÍCE OPTIMISTICKÝ?

  • ZAMĚŘTE SE NA TO, CO VÁM FUNGUJE!
    • Každý den ráno, než začnete koukat na mobil, tak si řekněte 3 věci, na který se ten den těšíte.
    • A večer - třeba u stolu při večeři si s rodinou řekněte 3 věci, za které jste ten den vděční a proč.
    • Toto jednoduché cvičení pomůže nastartovat pozitivní myšlení hned od samého rána, a s pozitivně nastavenou myslí půjdete i spát!

 

  • SNAŽTE SE DĚLAT POKROKY, NEMUSÍTE BÝT PERFEKTNÍ!!!
    • Když máte nový projekt, novou iniciativu, tak si ji rozdělte na menší kroky, které budete postupně plnit. Váš mozek po splnění mety vyplaví dopamin, který vás nabudí k dalším krokům.
    • Nesnažte se vše dělat perfektně, to často zabere zbytečně mnoho času a výsledek tomu neodpovídá. Perfekcionismus vede často ke stresu z nedokonalosti, časovým prodlevám,.... Pokuste se mu vyhýbat (to není návod na to věci odflákávat, ale zkrátka je dělejte tak, jak nejlépe v daný moment umíte, ale ne lépe).

 

  • SMYSLUPLNĚ KOMUNIKUJTE S OSTATNÍMI
    • Pokuste se někomu každý den za něco poděkovat, potěší to nejen je, ale i vás. Může to být někdo z rodiny, z práce,..... Najednou si uvědomíte, kolik lidí, na kterých vám a jim na vás záleží, kolem sebe máte. Sociální propojení je klíčový faktor pro to, abychom se cítili šťastní a naplnění, a to je základem optimismu.

 

  • A NEZAPOMEŇTE SE USMÍVAT, PROTOŽE S ÚSMĚVEM JDE VŠECHNO LÉPE!

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také