O ženách, které dělají to, co milují
Co dělat, když máte potíže se soustředěním? Zkuste třeba techniku pomodoro
vložila 8.10.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Co dělat, když máte potíže se soustředěním? Zkuste třeba techniku pomodoro

Neschopnost se soustředit a roztěkanost bohužel patří jako vedlejší efekt k tomu, co zažíváme - digitalizaci. Pokud na vás stále vyskakují nová upozornění, píší vám přátelé i děti a e-mailová schránka se plní, těžko se soutředíte na jeden konkrétní úkol. Nemusíme ale propadat skepsi, jen je potřeba koncentraci a novým nápadům otevřít cestu a hlavně svou mysl.

1) Multitasking už se nenosí, zkuste techniku pomodoro

Jednu dobu to byla móda, být velice zaneprázděný, rozdělat spoustu věcí a u toho vyřizovat další, ale zdá se, že i vrcholoví manažeři už přišli na to, že tudy cesta nepovede. Stejně jako když se malé děti něco učí a postupují krok za krokem, i vy na to jděte pozvolna.
Pomoci by vám mohla třeba technika pomodoro, nastavte si budík na 25 minut a po tuto dobu pracujte jen na jednom úkolu. Vypněte všechny notifikace, nebrouzdejte po internetu. Pokud vás napadne něco důležitého (např. odhlásit dítěti na pátek oběd ve škole nebo komu potřebujete napsat e-mail), poznamenejte si to na kus papíru a vyřídíte to až potom. Pak přichází na řadu pětiminutová pauza a poté můžete nastavit budík znovu.

2) Nevynechávejte pauzu na oběd

Zažily jsme to všechny, máme toho moc a tak dnes nejdeme na oběd. Rychle něco sníme u počítače a pracujeme dál. Většinou se ale ukáže, že práci nedokončíme dříve, ani ji neuděláme víc, jen budeme odpoledne úplně bez energie a bez nálady. Změna prostředí vám pomůže, projděte se na čerstvém vzduchu, najezte se a uvidíte, že vám to půjde snáz. Pokud se dopujete celý den kávou s cukrem a nejste schopné jinak fungovat, je někde chyba a tělo vám to za čas vrátí. Místo toho si raději dejte zelený čaj, hodně vody s citronem a ke svačině si připravte něco zdravého.  

3) Spánek nad zlato

Stejně jako se dlouhodobě nevyplatí vynechávat přestávky a oběd, ošizený spánek si brzy vybere svou daň. Ženám, které mají děti, neni třeba zdlouhavě popisovat, jak na tom byly se svými kognitivními funkcemi, když za noc několikrát kojily, dětem rostly zuby nebo je trápila horečka. Málokterá byla druhý den svěží a s dobrou náladou.

4) Cvičte

A u těla ještě zůstaneme. Pokud chcete, aby vám to myslelo, musíte vašemu tělu dopřát kvalitní jídlo, spánek a také se musíte hýbat. Nejenže je to zdravé pro vaše svaly, pátěř a klouby, ale po hodině cvičení nebo svižné procházce, budete mít i “vyčištěnou” hlavu. A protože všechno souvisí se vším, budete také v noci lépe spát.

5) Trénink pro mysl - meditace

Nejen svaly lze trénovat. Teď je v módě meditační technika mindfulness neboli soustředění, být maplno v přítomném okamžiku, vnímat co se děje, jak se cítím, zkrátka nejet na “autopilota”. Naučte se být v přítomnosti, v momentě, kdy večer jíte večeři, přestaňte myslet na to, co budete dělat zítra, komu musíte zavolat a jaká byla včerejší firemní porada. Nemusíte hned jet do Indie, abyste se naučila zklidnit svou mysl. Dokonce najdete i aplikace, které vám s meditací pomohou, například Calm nebo Headspace, pusťte si relaxační hudbu na 10 minut a jenom dýchejte. To úplně stačí. Pokud se objeví nějaká myšlenka, prostě jí v klidu pošlete pryč.

6) Stanovte priority

Váš osobní sešit nebo diář mějte stále po ruce. Sepište si vždy na týden, na měsíc a každý den vaše úkoly a stanovte si priority. Zamyslete se také nad tím, jestli všechno musíte splnit sama, naučte se zapojit partnera v rodinných záležitostech a v práci také nemusí ležet všechno na vašich bedrech.

7) Ukliďte si stůl i v počítači

Jistě mezi námi existují tzv. chaosáři, kterým nepořádek na stole nevadí, ale jestli vás spousta věcí na vašem stole rozptyluje a máte problém se soustředit, ukliďte si. Buďte nekompromisní, všechno ze stolu dejte pryč a v rámci trendu minimalismu si ponechte na stole jen to opravdu důležité. Udělejte si z toho tradici, úklid kanceláře na začátku každého týdne nebo v pátek v rámci pauzy od práce.

Zdroj inspirace: enterpreneur.com, lifehack.com, getthegloss.com

Foto: pexels.com, unsplash.com

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také