Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak oslovovat lidi (pohodově)
vložila 22.3.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak oslovovat lidi (pohodově)

Jak oslovovat lidi s tím, co máme „na srdci“

(tajemství, které vás dělí od úspěchu v pohodě - interní vzdělávací materiál pro můj tým)

 

Tak to už jsem zkoušel/a mockrát a nikdy z toho nic pořádnýho nebylo!“

Hlavně ať jim nemusím nic vnucovat, raději si budu dál hledět svýho.“

Na to nemám čas – musím ještě tohle, tohle a tohle dodělat.“

To je to nejhorší – vždyť každý už nejlíp ví, co chce a hlavně nechce, abych mu něco prodával/a.“

Vždyť to ukazuju všude, musím počkat, až mi sami řeknou, že to chtěj.“



Něco vám to připomíná? Poznáváte se? Jo, jo, takových a spoustu dalších má snad každý, kdo si obchod nezvolil za svůj olympijský sport. Dnešní doba už předkládá tolik potíží v zahajování konverzací, že bychom se radši na jakoukoli práci s lidma nejradši vykašlali. JENŽE! Zároveň bychom však chtěli pomáhat lidem, vydělávat si na životní styl podle našich představ, dokázat sami sobě (nebo i někomu jinému), že tohle přeci zvládnem a tak podobně.

Existuje jeden klíčový princip, který používají úspěšní (a i ti v něm často mají co zlepšit), princip, který je rozhodující v tom, jestli vyvoláte:

      1. zájem dozvědět se víc informací,

      2. zájem vyzkoušet si to,

      3. zájem koupit si to,

      4. zájem komunikovat o tom dál,

      5. zájem zapojit se do šíření dál,

      6. zájem budovat vlastní tým,

      7. zájem pokračovat dál přes překážky,

      8. zájem pravidelně věnovat čas a pozornost všemu, co si to vyžaduje.


A je zajímavé, že to je právě ZÁJEM, co ten zájem vyvolá. Od školky nás učili, že kouzelná slova jsou prosím a děkuji. O tom není pochyb. Já bych dodala, že to nejkouzelnější je emoce a postoj zájmu. Co mě na tom člověku zajímá? Mám zájem o to, aby se cítil líp? Mám zájem o to, aby se mu dařilo líp? Mám zájem o to, aby si dokázal snadno poradit v situacích, do kterých se dostává? Mám zájem o to, aby ze svého rozpočtu nakupoval to, co se mu dlouhodobě opravdu vyplatí? Mám zájem o to, aby věnoval čas tomu, co mu opravdu život zkvalitní?

Schválně nezmiňuju téma, protože neexistuje kombinace slov, která vždy zaručeně zafunguje. Ale to, co vždy zaručeně zafunguje, je postoj zájmu – s ohledem na tzv. komunikační prodlevu, tedy dobu, než skutečně dostanete odpověď na svou otázku (a mezitím může proběhnout spoustu úvah a komentářů, které s tématem vůbec nesouvisejí). Zájmem vyvoláte zájem odpovědět.

Zkuste si otevřít messanger (Facebook, Whats app apod.) a zeptat se sami sebe, jak byste mohli zaujmout postoj zájmu k 10 posledním kontaktům. Lidi mají rádi, když se o ně zajímáme! A v dnešní době, kdy největší pozornost dostávají nemoci a politici, je zájem o lidi daleko, daleko potřebnější, i kdyby jen obyčejné „Jak to dneska zvládáš Ty?“

Jak se změní vaše vlastní emoce, když budete oslovovat s postojem zájmu zjistit, jak můžete být druhému skutečně nápomocní? A když pokračujete v zájmu tak dlouho, až zjistíte, co by druhý člověk opravdu potřeboval z toho, co jste schopní nebo ochotní poskytnout. Máte téměř vyhráno! Nejen, že se budete cítit tak, že se něco dá udělat! Ale posunete člověka po emocích na takovou úroveň, ze které budete schopní si i vzájemně pomoct.

Je tedy celkem praktické se orientovat v emocích a jak jsou v mysli nahromaděné jedna za druhou. To určitě ano. Je taky celkem praktické vědět, jak kterou část komunikace kdy použít (být pohodlně zde, tady a teď – pozorovat, být pohodlně tady a teď před druhou osobou, se kterou chceme komunikovat – vyslat komunikaci tak, aby té druhé osobě dorazila – získat skutečnou odpověď – potvrdit odpověď tak, aby si mohl druhý dovolit změnit dosavadní názor, pokud se s ním neztotožňujeme – pokračovat dál tak, aby to byla pohoda pro obě strany až do vzájemné pomoci, vzájemné spolupráce k radosti všech zúčastněných .

Ovšem to chce spoustu procvičování a praxe...a na to teď nemáme čas, že? Takže nám nezbývá nic jiného, než trénovat za pochodu (a požádat Zuzku, aby to s námi v nějaký vhodný čas potrénvovala k dokonalosti).

Za poslední rok je informativních i prodejních e-mailů, pozvánek do skupin, na webináře a události, které by někoho mohly zajímat, takové množství, že už většina lidí zaujímá postoj vyjádřený na domovních schránkách: „NEVHAZOVAT REKLAMU“, jen mají tu cedulku na svých vlastních okruzích v mysli. A tak podobné nabídky mozek ignoruje a hází do příslušné přihrádky „SMETÍ“.

No, tak to je skvělý! Co máme teda dělat? Zaprvé, neklesat na mysli a zajímat se. Třeba každý den o 3 lidi. Z kterékoli kategorie 1–8 uvedených nahoře. Nemusí být 3. Třeba tolik, kolik je vaše oblíbené číslo. Trénink, trénink, trénink za pochodu (nemusíte u toho pochodovat, říká se taky za běhu a ani běhat u toho nemusíte, prostě spolu s tím, co normálně provádíte). A mimochodem, je to terapeutické, ale to mi nevěřte, zkuste si to a uvidíte, jak se budete potom cítit. Budu ráda, když mi potom o tom napíšete.

A pro ty, kteří mají odvahu číst ještě kousek dál, prozradím i to tajemství, jak ten zájem vyvolat. Nevyhnutelně totiž u toho narazíte na t-ř-i (3) pásma, která když budete dobře znát, naučíte se mezi nimi přeřazovat, jak při nájezdu autem na dálnici.

  1. ZABRAŇOVÁNÍ (ten člověk nic nechce; to auto stojí a ještě se ani nerozjelo) – vaše reakce: postoj zájmu – nejlépe spolu s upřímným obdivem, ten je totiž nejkouzelnější (vlnová délka energie, která prostoupí cokoli); vysíláte komunikaci tak, aby dorazila a nepřekvapí vás, že se druhá strana bude vaší komunikaci bránit.

Příklad: „Ahoj Lucko, jak to všechno v dnešní době zvládáš?“

Paní Novotná, všimla jsem si, co všechno máte na starosti, jak vy to všechno zvládáte?“

Pane Nováku, vy máte tolik blahodárných projektů za sebou, jak to v dnešní době děláte?“

+ získání odpovědi a jasné potvrzení, že vám na tom druhém člověku záleží (může vyžadovat konverzaci na 5-10min, než člověka svým zájmem nakazíte tak, že vystoupá po emocích vzhůru k vašemu zájmu). Až se zeptá, co potřebujete.

  1. VYNUCOVÁNÍ / PROSAZOVÁNÍ – ten člověk si něco vynucuje – nemá čas, peníze, už o tom všechno ví atd., vy chcete prosadit to, o čem jste přesvědčení, že druhému zkvalitní život; (to auto se sice rozjelo, ale potřebujete ho přimět k tomu, aby jelo dál efektivnějš) – vaše reakce: postoj zájmu – nejlépe spolu s upřímným obdivem, ten je totiž nejkouzelnější ;) Vysíláte komunikaci tak, aby dorazila a s adekvátním úsilím prosazujete, jak bylo řečeno, to, o čem jste přesvědčení, že druhému zkvalitní život. Dostatečně potvrzujte to, o čem je druhý přesvědčený, záleží vám na jeho názoru, protože jedině tak si bude moct dovolit ho případně změnit a ne vás o něm přesvědčovat.

Příklad: „Lucko, prosím Tě, mám tu vyzkoušené takové nálepky, co dokážou obnovit léčivou schopnost těla. Vím, že jsi ráda informovaná o kvalitních věcech a to zdraví je dneska hodně aktuální. Jak bychom to mohli udělat, abys je mohla vyzkoušet taky?“

Paní Novotná, prosím Vás, mám tu vyzkoušenou firmu Lifewave (česky vlna života – to mi přijde takové aktuální), o které si myslím, že je vědecky i lidsky na úrovni toho, co člověk 21. století očekává od péče o zdraví – obnova léčivé schopnosti těla a vstřícná komunikace. Jak bychom to mohli udělat, abyste se mohla dozvědět, jaké výhody z toho můžete mít Vy?“

Pane Nováku, vy máte rád věci s velkým dosahem a zdraví je teď takové aktuální. Mám tady vyzkoušenou firmu Lifewave (vlna života), její produkty obnovují schopnost těla se léčit – obor kmenových buněk Vám asi není cizí, ovšem toto je dostupné pro celkem běžného schopného člověka. Jak bychom to mohli udělat, abyste si mohl udělat informované rozhodnutí, jestli Vám tato příležitost stojí za větší pozornost?“

  1. TOUHA (ten člověk po tom touží, ovšem má už tolik selhání ve všem možném, že se neodvažuje zase se do něčeho pouštět sám za sebe a obvykle vás o všem, co mu na té touze v mysli visí, bude informovat; ještě jsou tací, kteří se nadchnou pro všechno a očekávají, že ono je to posune tam, kde touží být; je to jako když projíždíte autem městem nebo členitou krajinou – brzda-plyn – je to jízda, ale vyžaduje si dost pozornosti) – vaše reakce: postoj zájmu – nejlépe spolu s upřímným obdivem, ten je totiž nejkouzelnější Hlavně nasloucháte a zvládáte námitky takovým způsobem, že poskytujete pohodu a směrování komunikace tak, aby vyhrál zájem.

Je mi jasné, že už máš takovou (negativní) zkušenost. Víš, je hodně lidí, co se jim něco takového stalo. Je to podobné jako třeba s cvičením v posilovně. I svaly zdraví / podnikání je třeba posilovat. Já si do té jakoby posilovny chodím s lidmi v Lifewave a vybírám si lidi, kteří tam budou chodit se mnou. Byl/a bych rád/a, kdybys tam se mnou chodil/a právě Ty, protože je s Tebou sranda a dokážeš si jít za svými sny. Myslím, že si tuhle příležitost opravdu zasloužíš. Ale nebudu Tě rozhodně do ničeho nutit, já mám rád/a pohodu a radost z fajn komunikace.“ (mlčení!)

+ tomu druhému to šrotuje, mlčte! Dokud neodpoví k tématu (třeba i 3 dny si počkáte, můžete se mezitím přeptat, co se děje, až dostanete odpověď)

Děkuju. Tady je video / web znovumlady.com od mých přátel. Můžeš/můžete se na to prosím podívat a dát mi vědět, co si o tom myslíš/myslíte Ty/Vy?“

Děkuju. Teď posílám video / web a každé úterý od 19h máme živou videoprezentaci přes zoom. Budeš/budete potřebovat pomoct s přihlášením on-line?“

Tak to je celé oslovení. Oslovili jste! (Je to jako bychom autem vyjeli na dálnici a pokud jsme velmi dobře komunikovali „s autem“ až sem, pojede nám daleko a efektivně.)

I kdyby ten zájem nakonec byl „jen“ v tom, ať se mu i nám daří skvěle, trénink stál za to. Díky! Ovšem to byste nebyli vy, abyste dříve či později nezačaly být tím zájmem nakažliví. Tedy, s chutí do toho, překonat vlastní (1) zabraňování, (2) vynucování a (3) touhy, ať ten lepší svět, ve kterém můžete žít životním stylem podle vlastních představ, zavládne co nejdřív!

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také