Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Bojíte se podnikání? Firmy, které vám budou krýt záda
vložila 30.11.0001
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Bojíte se podnikání? Firmy, které vám budou krýt záda

Myslíte si, že ve světě byznysu není pro ženy místo? Chyba. Nebýt vytrvalých žen, které si šly tvrdě za svým, by byl svět chudší o řadu inspirativních podnikatelských příběhů. Do podnikání se zkrátka může pustit každý, kdo má dost energie, kuráže a vytrvalosti. A je úplně jedno, jestli jde o ženu, nebo muže.

K tomu, abyste se mohly pustit do podnikání, nemusíte být Steve Jobs v sukni. Existuje totiž řada firem, které mnoha ženám pomáhají nastartovat jejich podnikání. Pojďme se na některé z nich podívat.

Katalogy, kam se podíváš

Avon, Mary Kay nebo Oriflame. Kdo by neznal kosmetické společnosti, které své podnikání založily na vytvoření sítě přímých prodejců, respektive spíše prodejkyň. Jejich úkolem je oslovit co nejvíce potenciálních zákazníků a prostřednictvím katalogu jim nabídnout konkrétní produkty. Je tedy na každém prodejci, kolik objednávek se mu podaří zrealizovat.

Možná si pamatujete dobu, kdy na nás kosmetické katalogy doslova útočily ze všech stran, až to nebylo příjemné. S rozmachem internetu se situace naštěstí trochu uklidnila. Pravdou ale je, že si řada žen díky společnostem tohoto typu mohla poprvé a bez velkého rizika otestovat své obchodní dovednosti. A to se počítá!

Troufnete si na franšízing?

Jestliže jste na vážkách, jestli se „na vlastní triko“ vrhnout do podnikání, jděte na to chytře. A to cestou franšízingu. Ten spočívá v tom, že vám určitá společnost propůjčí svou značku a poskytne vám své know-how, zatímco vy budete na oplátku dál šířit její jméno. To znamená, že nebudete muset začínat od píky a záda vám bude krýt silný partner. Ovšem to, zda bude vaše pobočka prosperovat, nebo ne, už zůstane na vás.

Franšízový systém se často uplatňuje v pohostinství – příkladem za všechny je globální síť restaurací rychlého občerstvení McDonald´s, ale třeba i české CrossCafé. Na podobném principu funguje i kosmetická společnost Yves Rocher nebo síť drogerií Teta. A franšízing se uplatňuje i v pojišťovnictví.

Systém regionálních franšízových poboček tvoří kostru realitního gigantu RE/MAX, u jehož zrodu shodou okolností stála žena – Gail Linigerová, která společnost založila se svým manželem Davidem. RE/MAX byl vůbec první společností, který navíc začal zaměstnávat ženy jako makléře. Celkově franšíza RE/MAX funguje tak, že jednotlivým franšízantům poskytne jméno, koncept podnikání i všestrannou podporu, která zahrnuje i školení nebo mentoring.

Tak co, pustíte se do podnikání?

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také