O ženách, které dělají to, co milují
Lenka opustila jisté místo v korporaci a přišla s revolučním nápadem pro beauty služby
vložila 14.6.2016
12.12.2017
Kurzovní lístek - Exchange s.r.o.
EUR 25,450 25,650
USD 21,600 21,800
Chci
vyměnit
EUR

Lenka opustila jisté místo v korporaci a přišla s revolučním nápadem pro beauty služby

Na Lence Šťastné je na první pohled vidět, že Šťastná není jen příjmením. Vyzařuje nadšení pro věc. Kvůli svému projektu SALON24 opustila jisté místo v práci a šla do neznáma. Teď má ambici usnadňovat život profesionálům v beauty službách a taky nám, zákazníkům.

Váš SALON24 propojuje kosmetičky či kadeřnice s jejich zákazníky v online prostředí. Jak vás to napadlo?

Původní nápad vzešel z osobní potřeby. Léta jsem se pohybovala v korporátním prostředí, takže buď v open-space kancelářích a nebo v uzavřených zasedačkách. V momentě, kdy jsem se chtěla jednoduše objednat na nějakou službu tak, aby to hned nevěděla celá kancelář, neměla jsem šanci. A když jsem šla večer domů, už byly všechny salony zavřené. Takhle vzniknul prvotní nápad.

Po delší době jsem to začala konzultovat s kamarádkou, která beauty salon vlastní a ptala jsem se jí, zda by uvítala možnost objednávat klienty online. Její ohlas byl pozitivní a to pro mě byl další impulz k tomu skutečně se do projektu pustit.

Co následovalo po tomto rozhodnutí?

Oslovili jsme společnost, která začala vyvíjet software…

Je to vlastně takové „kosmetické Dáme jídlo“…

I tak by se to dalo říct. Jen v našem případě se do toho salonu musíte dostavit. Ale pravda je, že náš software využívají i mobilní profesionálové, tedy ti, kdo přijedou přímo k vám domů anebo do kanceláře a vy si užijete ošetření v pro vás vyhovujícím prostředí. A takových lidí trh bude nabízet více.

Jak vypadala cesta od nápadu až po realizaci?

Přechod byl pozvolný. Od samotné myšlenky k realizaci uběhla určitá doba. Postupně se utvořila parta lidí – investorů – kteří se rozhodli připojit. Vývoj celé technologie jsme zadali externí firmě, která ho téměř rok vyvíjela. V té době jsem ještě pracovala jako klasický zaměstnanec a naplno se projektu věnuji až od roku 2016. Počítala jsem s tím, že budu muset zaměstnání opustit a jít do toho naplno.  

Co bylo rozhodující faktorem toho, že jste dala výpověď a rozhodla se věnovat se jen podnikání?

Moje přesvědčení, že tahle služba má na trhu své místo a šance, že to výrazně přiblíží beauty business digitálnímu prostředí. Dnes máte sice možnost objednat si online taxi, koupit kytky a potraviny, ale paradoxně, to, co je pro každou ženu důležité a tak často to využívá – beauty služby - nikoliv. Vedle racionální úvahy to byla určitě i intuice. Takže změnit roli ze zaměstnance a stát se nezávislou byl pro mě logický krok. 

Ptám se proto, že pro spoustu žen je těžké odejít z práce a vrhnout se do podnikání. Váhají, bojí se finanční situace a nejistoty, která z podnikání plyne...

Do jisté míry to mohlo být také tím, že moje práce už mě tolik nenaplňovala. Už delší dobu jsem pociťovala určitý neklid, kdy jsem hledala něco, pro co bych mohla žít a naplňovalo mě to. A práce v consultingu to už v té době nebyla.

Jak byste porovnala pozici zaměstnance a podnikatele?

Hlavní výhoda je, že jste svobodná a můžete si dělat to, co chcete a jak chcete. Nejste svázaná pravidly zaměstnavatele. Nad nevýhodami bych se asi musela hodně zamyslet. Možná to, že když pracujete pro větší firmu, každý ji automaticky zná a jen fakt, že dáte někomu vizitku, vám otevírá dveře. S vlastním projektem je tohle všechno na vás...

Službu jste vymyslela z pohledu klientky. Co ale může služba nabídnout podnikatelkám?

Je to cloudové řešení, které dokáže profesionálům výrazně zjednodušit jejich podnikání a zbavit je administrativní zátěže tak, aby se mohli v klidu věnovat kreativní práci, ve které jsou dobří a kvůli které jsou vyhledáváni. Díky Salon24 mají neustálý přístup do svého online kalendáře, takže nemusí mít často i několik diářů. Můžou si řídit klientskou databázi, mají okamžitý přehled o klientovi, historii jeho návštěv, budoucí termíny… Celkově je to s klientem více sbližuje. Systém za ně posílá potvrzovací emaily, SMS upomínky a taky děkovné emaily. V této kategorii máme naplánovanou řadu dalších  zlepšení, které ještě zdokonalí vztah mezi profesionálem a klientem, který je v tomto oboru zásadním předpokladem úspěchu.

Vy vlastně tedy zbavujete české kosmetičky a kadeřnice diářů a usnadňujete jim práci…

Zjednodušeně by se to tak dalo říct… A jednoduché to taky je. Jak vidíte, ze smartphonu řídí profesionál celý svůj byznys. Má k dispozici kalendář a tudíž má okamžitý přehled o tom, kdo mu kdy přijde do salonu. Taky vidí, zda už u něj ten člověk byl, jestli se objednal osobně nebo přes internet. Pokud se jedná o stálého klienta, přesně vidí i to, jakou službu mu poskytoval, má možnost i evidovat poznámky typu jaký produkt použil atd. Navíc si můžu nastavit třeba osobní volno a dovolenou. Věřím, že obzvlášť v tuhle dobu, ocení profesionálové to, že i když jsou na dovolené, klient má stále možnost se objednávat, aniž by musel čekat, jestli se mu někdo ozve. Takže pokud si profesionálové dnes uvědomí, že tohle je přesně typ služeb, které v době digitalizace klienti očekávají, online rezervace svým klientům umožní.

Součástí Salon24 je také přehled o základních byznysových ukazatelích jako jsou denní tržby, plánovaný měsíční obrat podle objednávek, obsazenost a počet klientů. Takže profesionál má neustálý přehled o tom, jak si vede.

Jaké jsou naopak hlavní výhody pro zákazníka?

Pohodlí objednat se kdykoliv a kdekoliv, možnost najít si profesionála / salon například podle značky kosmetiky, se kterou pracuje. Klient má přehled o tom, na co je objednán, snadno to může i změnit. Na jeden klik si záznam může přesunout do kalendáře. Zároveň má možnost napsat hodnocení, jak byl spokojený, což poslouží jako relevantní reference pro profesionála. Možnost ohodnotit má totiž jen ten, kdo tu službu opravdu absolvoval.

Máte s projektem plány, jak by měl vypadat dejme tomu za rok?

Plány jsou, určitě budeme všechny aktivity směrovat k tomu, aby naše řešení nadále zjednodušovalo práci profesionálům a ti se mohli ještě lépe věnovat kreativě a nám, klientům.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také