O ženách, které dělají to, co milují
vložila 4.10.2017

Přehled doporučených velikostí obrázků na facebooku

Každý, kdo aspoň trochu pracuje s firemním profilem na facebooku často narazí na to, že na facebooku nelze použít jednu univerzální velikost obrázku. V tomto směru není navíc facebook příliš uživatelsky přívětivý a ne všude nám předem napíše jaká velikost je pro daný formát vhodná. Samotnou mě to často zlobí a proto jsem si vytvořila jednoduchý přehled, o který se s vámi dnes ráda podělím.

Použijete-li obrázek jiného rozměru, hrozí, že bude oříznut (obrázek je příliš veliký) nebo zdeformován a rozmazán (obrázek je příliš malý). Drobné odchylky od doporučených velikostí facebook skousne, ale proč už to nedělat přesně na míru, ať je výsledek skvělý. Naše práce za to stojí!

 

Profilová fotografie/obrázek 170 x 170 px
Úvodní fotografie/obrázek (cover)

830 x 312 px

minimálně alespoň 400 x 150 px

Příspěvek (post)

940 x 788 px

Událost

1200 x 628 px

Náhledový obrázek webové stránky pro sdílení na facebooku

(nastavuje se v administraci vašeho webu, více v článku

Co dělat s nefunkčním odkazem pro sdílení na facebooku)

650 x 340 px

 

Facebooková reklama

 

Samostatný obrázek

1200 x 628 px

Rotující formát (carousel)

1080 x 1080 px

Prezentace 

poměr stran obrázku 16:9 

(např. 1200 x 675 px)

max. 50 s

Video

max. velikost 4 GB

podporované formáty: MP4, MOV, GIF

max. šířka 600 px

poměr stran: svislý 4:5

max.délka (FB)*: 240 min

In-stream: 5 - 15 s

Instagram: až 60s

 

*) Jedná se o doporučenou délku videa z technického hlediska. Z marketingového hlediska ji však doporučit nelze. Reklamní videa na facebooku mají svá specifika, ze svých zkušeností doporučuji délku cca 30s, max. 1 min.

 

Velikosti obrázků velmi snadno a rychle upravuji díky užitečnému nástroji Canva. Chcete v příštím příspěvku vidět, jak snadno se s velikostí obrázků v Canvě pracuje? Napište mi do komentářů.

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také