O ženách, které dělají to, co milují
42 věcí, které se nenaučíte z knih ani workshopů
vložila 14.3.2017
12.12.2017
Kurzovní lístek - Exchange s.r.o.
EUR 25,450 25,650
USD 21,600 21,800
Chci
vyměnit
EUR

42 věcí, které se nenaučíte z knih ani workshopů

„Kalmane, chci být jedinečná podnikatelka," říkají mi.

„Ok, tak se pusť do tohoto seznamu a splň aspoň 20 bodů." 


Jejich reakce? „To nemůžu. Konkurence to taky nedělá.“  

Chcete být jedinečnou podnikatelkou? Zkuste to!

                                                       

1. Kupte si občas něco od své úspěšnější konkurence.


2. Napište a mluvte o svých neúspěších.


3. Na první nezávazné schůzce neprodávejte. Snažte se jen poctivě zjistit, jestli umíte a chcete dotyčnému prospět. Pokud neumíte nebo nechcete, tak se tohoto klienta vzdejte.


4. Doporučte klientovi, který nepotřebuje vaši super kvalitu, někoho dobrého, ale levnějšího.


5. Vymyslete způsob, jak občas osobně poděkovat svým nejlepším klientům a partnerům (zákaz kšiltovek, propisek a triček s vaším za... logem


6. Začínejte každé ráno tím, že budete vytvářet budoucnost (obchodní příležitosti).


7. Přítomnost a minulost řešte později během dne.


8. Během prvních pěti sekund odraďte/znuďte na svém webu nevhodné klienty. Víte, kteří to jsou?


9. Tohle chce odvahu Svůj nový, vylepšený produkt/kurz/službu nabízejte hlavně těm, kdo podobné věci/služby/kurzy už navštěvují nebo kupují (těm, které nelze snadno oblbnout, protože se vyznají).


10. Když píšete na web nebo do časopisu článek, tak ho pište s myšlenkou na jednoho konkrétního člověka, nesnažte se zalíbit všem.


11. Do svého týmu zvěte lidi, kteří vás DOPLŇUJÍ. Další kopii sebe samého v týmu nepotřebujete.


12. Vytvořte webovou stránku jen pro jednu konkrétní cílovou skupinu (masakr, co?

13. Jaký společenský nebo sociální problém chcete svým podnikání odstranit nebo zmírnit? Říkejte to nahlas.


14. Postarejte se o to, aby váš samotný marketing (články, videa atd.) způsoboval změnu v životě i těch, kdo od vás nekoupí.


15. Netlačte své dodavatele k nejnižším možným cenám. Dohodněte nové, oboustranně dobré podmínky.


16. Své kritiky si hýčkejte. Mohou mít pravdu a mohou být zdrojem inspirace nebo vám nevědomky udělají skvělý marketing

17. Pokud se vám začalo dařit, tak si hned nezvyšujte životní styl. Neberte si půjčky, nekupujte drahá auta nebo kabelky. Nejdříve si vytvořte měkkou finanční rezervu (30-50 tisíc na nečekané výdaje).


18. Po měkké rezervě vytvořte na svém účtu tvrdou rezervu (desetinásobek vašich měsíčních výdajů).


19. Jednou týdně nezištně podporujte/raďte začínající konkurenci.


20. Podpořte nějaký prospěšný projekt do škol.


21. Napište o někom, komu závidíte jeho schopnosti, pochvalný příběh.


22. Řekněte v následujícím měsíci pěti lidem pravdu, i když to je pro vás těžké (něco, co byste dříve neřekli; buďte ale laskaví.).


23. Důsledněji dodržujte dohody a sliby. Pokud je už dodržujete, tak je o trochu překračujte a překonávejte tak původní očekávaní klientů, partnerů atd.


24. Rozdělte si práci do časových bloků. Začněte třeba hned zítra.


25. Na každý den si stanovte tři nejdůležitější priority a splňte je co nejdříve to půjde


26. Kdykoliv to bude třeba, požádejte o pomoc. Překročte svou hrdost, stud nebo strach.


27. Učte se od těch, kteří několikrát zkrachovali a čestně se z toho dostali.


28. Věnujte svůj nejlepší eBook, text nebo video návštěvníkům svého webu zdarma bez toho, že by vám za něj museli dát email, a přestaňte vykřikovat, že je to zadarmo.


29. Neradujte se z toho, že si nikdo na vaše služby zatím nestěžoval. Radujte se, až když opakovaně vykouzlíte úsměv na tváři svých klientů. Viděli jste zkrachovat firmu, která má plno šťastných klientů?


30. Často si připomínejte svou smrtelnost. Pravidelně jednou týdně si osobně povídejte a podporujte někoho z řad seniorů (někoho, kdo není z vaší rodiny). Ovlivní to vaše životní priority a podnikání.


31. Přestaňte si myslet, že vaši potenciální klienti čekají právě na vás. Počítejte s tím, že: 1. nemají na vás čas; 2. jsou znudění otřepanými frázemi a taktikami; 3. jsou podezřívaví; 4. zklamaní; 5. jsou přehlcení podobnými nabídkami, jako je ta vaše. Z toho pochopení vycházejte při psaní emailů, článku, prvních telefonátů atd.


32. Nehledejte kouče/mentora/konzultanta až když jste v pr... Vyhledejte ho mnohem dříve, než v ní budete...


33. Představte si, že od teď budete mít celé dva roky jen 50 % svých současných klientů. Jak byste nastavili kvalitu svých služeb a celé své podnikání, abyste se ctí ty dva roky zvládli? A co takhle 30 % klientů?


34. Napište dvacet nejspolehlivějších způsobů/kroků, jak spolehlivě zničit/poškodit své dobré jméno. Dělejte opak toho, co jste právě napsali.


35. Podívejte se na svůj produkt/službu z perspektivy vašeho klienta (konkrétní cílové skupiny). Co z vašeho produktu/servisu by ho mohlo naštvat? Nudit? Zklamat? Takhle to dělal Steve Jobs. Zkusíte to i vy?


36. Co se stane, když přestanete pracovat nebo podnikat? Budou vás kolegové/klienti a partneři postrádat, nebo za vás poměrně rychle a snadno seženou náhradu? Rozvíjejte svou nepostradatelnost.


37. Jaké naléhavé problémy klientů neumí nebo nechce řešit vaše konkurence? Není to náhodou příležitost právě pro vás?


38. NEbudujte svou komunitu až když potřebujete prodat nebo něco ve velkém sdílet. Takhle vám komunita nepomůže. Budujte svou komunitu dříve, než ji budete nutně potřebovat.


39. Nespoléhejte na štěstí, 2-3 videa nebo články vám klienty nepřinesou. Pravidelně nás inspirujte a nic za to od nás neočekávejte. Dělejte to několik let.


40. Minimálně jednou týdně zahoďte mobil a buďte celý den se svou rodinou.


41. Jednou měsíčně mluvte před nějakou skupinou lidí. Pokud vám za to teď nikdo nezaplatí, tak to dělejte zdarma, ale dělejte to.


42. Buďte v něčem excelentní. To znamená, že se v něčem budete neustále vylepšovat. 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také